عملکرد بازارهای مالی در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۱ چه بود؟

قیمت دلار، طلا و سکه در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۱، شنبه ششم فروردین نوساناتی داشت. روند بورس امروز افزایشی بود. در بازارهای مالی چه گذشت؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازارهای مالی، سال ۱۴۰۱ را با نوساناتی آغاز کردند. قیمت دلار در بازار آزاد در ساعت‌های ابتدایی روز صعودی بود. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را بین ۲۶,۳۳۰ تا ۲۶,۳۵۰ تومان اعلام کرده‌ بودند.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، در همین بازه قیمتی بود. در حالی که در آخرین روز کاری اسفند ۱۴۰۰، قیمت‌ها بین ۲۶,۲۵۰ تا ۲۶,۲۸۰ تومان نوسان داشت. در ادامه امروز هم، دلار فردایی کاهشی شد و به حدود ۲۶,۲۵۰ تومان رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی نیز با اندکی کاهش نسبت به آخرین اعلام پیشین (شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰)، ۲۴۹۵۴ تومان ثبت شد.

بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی دلار، طلا و سکه نیز قیمت دلار در بازار سنا با ۴ تومان (۰٫۰۲%) کاهش، ۲۶۲۲۶ تومان اعلام شد. روز جاری برای دلار با ۶ تومان کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم ۲۶۲۲۴ ریال آغاز شد و طی معاملات امروز، ۲۶۶۱۰، بیشترین مقدار و ۲۶۱۶۵ نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

نوسانات قیمت طلا و سکه

در وجه دیگری از بازارهای مالی، نرخ طلا و سکه نیز امروز نوساناتی داشت. قیمت طلا، بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۴۷ تومان رسیده است. این رقم از بیشترین نرخ امروز کمتر است. قیمت طلا به یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۵۵۰ تومان هم رسید.

قیمت سکه طرح جدید اکنون روند افزایشی دارد و بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران به ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در شبکه اطلاع‌رسانی دلار، طلا و سکه، قیمت طلا ۱۲۳۵۸۰۰ تومان (افزایشی) و قیمت سکه ۱۱۲۳۷۴۰۰۰ (کاهشی) اعلام شده است.

اولین روز بورس در سال ۱۴۰۱ چگونه گذشت؟

در وجه دیگری از بازارهای مالی، امروز شنبه ۶ فروردین ماه شاخص کل بورس با رشد ۲۳ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۶۵ درصد افزایش داشت.

بورس امروز و در اولین روز کاری خود در سال ۱۴۰۱ رشد ۲۳ هزار و ۵۲۹ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید. این شاخص رشد ۱٫۷ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۶۵ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۵۰ هزار و ۵۱۶ واحدی رسید.

حجم معاملات تا این لحظه بیش از ۷٫۵۶ میلیارد سهم و ارزش معاملات نیز ۸٫۱۶۵ میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای فولاد، فملی، پارسیان، تاپیکو، شبندر، شپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی بازارهای مالی در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. اما آخرین اخبار از این مذاکرات چه می‌گوید؟

دولت بایدن باید حسن نیت نشان دهد

حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه اعتراف کشورهای عربی به سیاستهای اشتباه در قبال سوریه، مسئله مهمی است، درباره مذاکرات هسته‌ای در وین نیز گفت: «در مذاکرات، به نقطه توافق نزدیک شده‌ایم، ولی آنچه برای ما اهمیت دارد، نحوه رفع تحریمها و تضمین است. در هفته‌های اخیر نیز آمریکاییها بارها تلاش کرده‌اند که بر سر مسائل باقی مانده، مستقیما با ما مذاکره کنند».

مذاکرات احیای برجام «در حال احتضار» نیست

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در کنفرانس خبری در هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی که با توجه به «در حال احتضار بودن مذاکرات احیای برجام» گام بعدی دولت جو بایدن برای عدم تحقق دستیابی تهران به تسلیحات اتمی چیست، این توصیف از وضعیت کنونی مذاکرات را نپذیرفت. گفت: «من این توصیف را قبول ندارم. من می‌گویم که پیشرفت‌های قابل توجهی در قالب دستیابی به پیروی کامل در برابر پیروی کامل به دست آوردیم.»

سفر مورا به تهران و سپس به واشنگتن

انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام طی توئیتی خبر داد که فردا به تهران می آید. وی نوشت: فردا به تهران سفر می کنم تا با باقری کنی دیدار کنم. در حال کار بر روی حل و فصل شکاف های باقی مانده در مذاکرات وین هستیم. ما باید این مذاکرات را به نتیجه برسانیم. چیزهای زیادی در خطر از دست رفتن است.

عملیات حوثی‌های یمن در عمق خاک عربستان

ائتلاف سعودی اعلام کرد: پدافند عربستان یک موشک بالستیک که به سمت شهر جازان و یک پهپاد انتحاری که به سمت شهر نجران شلیک شده بودند را منهدم کرد. یک ایستگاه توزیع برق در منطقه صامطه در جنوب عربستان سعودی هدف حمله موشکی قرار گرفت و دچار آتش سوزی محدود شد ولی این حمله تلفات انسانی نداشت. همچنین مخازن شرکت ملی آب در “ظهران الجنوب” مورد حمله واقع شد.

واکنش بازارها به حمله به آرامکو

بر اساس این گزارش، در پی این حمله که از سوی نیروهای یمنی انجام شده، قیمت نفت افزایش یافت. در لحظه تنظیم این خبر قیمت هر بشکه نفت برنت، با ۱،۳۶ درصد افزایش به ۱۲۰،۷ دلار رسیده است. نفت سبد اوپک نیز با ۱،۷۸ درصد افزایش با قیمت ۱۱۸،۷ دلار معامله می‌شود.

اما اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی است و به ۱۹۵۸٫۳۸ دلار رسیده.

اکنون بازارهای مالی در ایران نیز تحت تاثیر این اخبار نوساناتی دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  7