روسگرام جایگزین اینستاگرام/ شبکه‌های اجتماعی روسیه داخلی می‌شوند

روسیه در حال راه‌اندازی یک اپلیکیشن برای به اشتراک گذاری تصاویر مانند اینستاگرام در داخل این کشور است. قرار است این اپلیکیشن جایگزین اینستاگرام باشد که هفته گذشته توسط مقامات روسی فیلتر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کارآفرینان فناوری روسی در حال راه‌اندازی یک اپلیکیشن برای به اشتراک گذاری تصاویر مانند اینستاگرام در داخل کشور هستند. قرار است این اپلیکیشن جایگزین اینستاگرام باشد که هفته گذشته توسط مقامات روسی فیلتر شد.

این پلتفرم جدید که روسگرام (Rossgram) نام دارد روز ۲۸ مارس شروع به کار می‌کند. طبق اطلاعات وبسایت در روز چهارشنبه این اپلیکیشن ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است. ویژگی‌هایی مانند امکان جمع آوری سرمایه خرد مردمی برای حمایت از کارآفرینان و لازمه پرداخت هزینه برای دسترسی به برخی محتواها.

الکساندر زوبوف، مدیر روابط عمومی این طرح، بر روی شبکه اجتماعی وی‌کی نوشت: «شریک من کریل فیلیمونوف و گروه سازنده ما از قبل آماده این تغییرات و این رویدادها بودند و تصمیم گرفتند که فرصت ایجاد یک شبکه اجتماعی مشابه اینستاگرام که محبوب هموطنان ما است را از دست ندهند».

هفته گذشته کمپانی آمریکایی متا اعلام کرد که ابراز خشوت علیه دولت روسیه و انتشار پیام‌هایی از قبیل «مرگ بر مهاجمان روسی» را برای کاربران اوکراینی در این شبکه اجتماعی مجاز دانست. در پی این اقدام روز دوشنبه رگولاتور ارتباطات دولتی روسیه، روس کومنادزور، دسترسی به این برنامه را در این کشور قطع کرد.

به گزارش از یورونیوز، کمپانی متا که صاحب شبکه فیس‌بوک نیز هست اعلام کرد که این تغییر موقتی در سیاست سخنان و محتوای خشونت آمیز فقط در خصوص اوکراین و پس از حمله روسیه به این کشور صدق می‌کند. به عقیده این کمپانی جلوگیری کردن از مردم اوکراین برای ابراز مقاومت و خشم خود نسبت به نیرو‌های ارتش روسیه کار اشتباهی است.

روسیه فیس‌بوک را نیز فیلتر کرد و یک بررسی کیفری را علیه متا آغاز کرد. مدعیان خواستار تشکیل دادگاهی برای تشخیص کمپانی آمریکایی متا، این غول تکنولوژی دنیا، به عنوان یک سازمان افراطی و تندرو هستند.

طرح و شکل ظاهری این اپلیکیشن تا حد زیادی به اینستاگرام شبیه است. کمپانی متا هنوز نظری در این خصوص و شباهت روسگرام به اینستاگرام نداده است. این اقدام روسیه بی‌شباهت به راه‌اندازی اپلیکیشن‌هایی مانند روبیکا برای جایگزینی اینستاگرام در کشور ما نیست.

علاوه بر بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی، روسیه ماه‌هاست که بر روی تولید گوشی‌های هوشمند خود کار می‌کند. همچنین جایگزین برنامه تیک تاک را نیز در ماه نوامبر راه‌اندازی کرد. اسم این اپلیکیشن جایگزین Yappy است.

 

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  30