داستان نوروز و خودپردازهایی که پول ندارند!

هر سال در تعطیلات نوروز، سقف برداشت پول نقد از عابربانک‌ها افزایش پیدا می‌کرد اما امسال هم سقف برداشت پول افزایش پیدا نکرده و هم گویا عابربانک‌ها پول نقد نداشتند. اما دلیل نبودن پول در خودپردازها چیست؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تعطیلات نوروز امسال برخلاف سال‌های گذشته سقف برداشت از خودپرداز‌ها افزایش نیافت و البته این تنها مشکل خودپرداز‌ها در نوروز امسال نیست.

در سال‌های گذشته بانک مرکزی اعلام می‌کرد سقف برداشت پول از خودپردازها از ۲۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. اما امسال چنین مجوزی به بانک‌ها داده نشده است.

مشکلات این روز‌های دستگاه‌های خودپرداز را از متولیان بانک‌های دولتی و خصوصی جویا شدیم، اما تنها دبیر کل کانون بانک‌های خصوصی در این باره پاسخگو بود.

به گزارش صدا و سیما محمدرضا جمشیدی می‌گوید تلاش می‌کنیم این دستگاه‌ها فوری بازدید و تزریق پول نقد در آن‌ها انجام شود، از روز شنبه هم بانک‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند و مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

با توجه به تعطیلی بانک‌ها در روز‌های نخست ایام نوروز و محدودیت دریافت اسکناس، باید تدابیری اندیشیده شود تا نیاز شهروندان به اسکناس به راحتی تامین شود.

عابر بانک‌ها پول نقد ندارند؟

کمبود و نبود پول نقد در دستگاه‌های عابربانک‌ آن هم در تعطیلی پنج روزه، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است. برخی از مردم می‌گویند به چندین عابربانک مراجعه کرده‌اند اما نتوانسته‌اند پول نقد بردارند.

برخی دیگر معتقدند با توجه به افزایش پرداخت‌های اینترنتی و وجود دستگاه کارتخوان در تمام فروشگاه‌ها نیازی به افزایش سقف برداشت و وجود پول نقد در دستگاه‌های ATM نیست.

اما برخی معتقدند مردم مجبور به برداشت پول نقد هستند. چون با توجه قانون مالیاتی جدید دستگاه‌های کارتخوان، بسیاری از فروشندگان از مردم پول نقد طلب می‌کنند و مردم مجبور به پرداخت نقدی هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =