چگونه حریم خصوصی خود را در فضای مجازی ایمن کنیم

این روزها هک شدن شبکه‌های اجتماعی و شیوه‌های کلاهبرداری بسیار رواج پیدا کرده، برای محافظت از اطلاعات و حفظ حریم خصوصی در دنیای مجازی شما با رعایت کردن چند نکته، امنیت خودتان را افزایش می‌دهید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تعاریف حریم خصوصی با توجه به جوامع متفاوت است. این روزها هک شدن شبکه‌های اجتماعی و شیوه‌های کلاهبرداری بسیار رواج پیدا کرده، برای محافظت از اطلاعات و حفظ حریم خصوصی در دنیای مجازی شما با رعایت کردن چند نکته، امنیت خودتان را افزایش می‌دهید.

امنیت شما هنگام استفاده از سرویس‌های عمومی وای‌فای می‌تواند به خطر بیفتد. برای حفظ امنیت خودتان زمانی که به وای‌فای عمومی وصل هستید به هیچ وجه عملیات مالی انجام ندهید و از دادن داده‌های شخصی خودتان در سایت‌های مختلف خودداری کنید.

همیشه اطمینان حاصل کنید که هنگام وب‌گردی به سایت‌هایی وارد می‌شوید که آدرس آنها با HTTPS شروع می‌شود و مطمئن شوید وای‌فایی که به آن متصل هستید متعلق به یک سرویس شناخته‌شده باشد.

بسیاری از هکرها با در اختیار گذاشتن وای‌فای مجانی و تعقیب شما به وصل شدن به آنها می‌توانند به راحتی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

یکی از سرویس‌هایی که می‌تواند امنیت شما را در دنیای اینترنت بالا ببرد استفاده از دیوار آتشین (Firewall) است. همان‌طور که از اسمش پیداست، دیواری برای جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز به سیستم عامل است.

در حقیقت فایروال ترافیک ورودی و ترافیک خروجی شبکه را کنترل و مدیریت می‌کند. همچنین می‌تواند تک‌تک اتصالات ورودی (Incoming) یا خروجی (Outgoing) اینترنت خود را ببینید. در این حالت این امکان را دارید که همه برنامه‌هایی که به‌صورت ورودی یا خروجی به سروری متصل شده‌اند را شناسایی کرده و طبعاً برنامه‌های ناشناس و مشکوک را مسدود (Block) کنید.

همینطور می‌توانید گذرگاه‌های اتصالات اینترنتی (Port) را ببینید و اما کاربران ویندوز می‌توانند از فایروال داخلی این سیستم عامل استفاده کنند و امنیت خودشان را بالا ببرند.

یکی دیگر از جدیدترین شیوه‌های کلاهبرداری که توسط هکرها استفاده می‌شود QRCode است. کد QR یک بارکد دوبعدی است که اطلاعات مختلفی را در خود ذخیره می‌کند و کاربر با اسکن آن می‌تواند به یک سایت متصل شده، پرداختی را انجام داده یا اطلاعاتی را مشاهده کند.

با توجه به این ویژگی‌ها، مهاجمان سایبری می‌توانند از آن برای انجام اعمال خرابکارانه استفاده کنند. این شیوه‌ها شامل جایگزین کد QR معتبر با کد QR مخرب، ایمیل‌های فیشینگ، عضویت در خدمات ارزش افزوده، سرقت رمزارزها و دانلود والت‌های جعلی و برنامه‌های اسکن و ساخت کد QR می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1