افت و خیز تالار شیشه ای بورس در سال ۱۴۰۰

بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ روزهای پر افت و خیزی را تجربه کرد. شاخص تا محدوده یک میلیون واحدی رفت و به سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی بازگشت. اما در مقایسه با سال گذشته بازدهی کمتری داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص بازار سرمایه در مقایسه با سال گذشته بازدهی چندانی نداشت و در یک سال کاری تنها بازدهی ۵٫۷ درصدی را ثبت کرد. اما شاخص کل بورس در سال ۹۹ بازدهی ۱۵۵ درصدی داشت.

شاخص کل بورس تهران در این یک سال، روزهای پر افت و خیزی را تجربه کرد. اما همان‌طور که کار خود را در ابتدای سال در سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی آغاز کرد، در همین سطح نیز به کار خود پایان داد.

شاخص کل بورس سال گذشته در محدوده یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی به کار خود را شروع کرد. روز گذشته شاخص کل در سطح یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحدی کار خود را پایان داد. این ارقام رشد ۶۰ هزار واحدی شاخص کل را در یک سال نشان می‌دهد.

شاخص هم‌وزن که وضعیت واقعی‌تری از بورس را نشان می‌دهد افت ۲۰٫۸ درصدی را ثبت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس بازدهی ۲٫۱ درصدی داشت.

بررسی وضعیت سهام مختلف نیز نشان می دهد که برخلاف شاخص کل که افت چندانی را تجربه نکرده، پرتفوی سهامداران با افت‌های گاهاً عجیبی مواجه شده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  −  75  =