اینترنت ایران در رتبه ۸۰ جهانی/ دلیل نزولی شدن رتبه اینترنت چیست؟

بر اساس آماری از وضعیت سرعت اینترنت جهانی در ماه فوریه اعلام شده، رتبه ایران در اینترنت ثابت به ۱۴۵ و اینترنت سیار به ۸۰ رسیده است که حاکی از نزولی شدن رتبه اینترنت در ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بنابر آخرین گزارشی که سایت «اسپید تست» منتشر کرده است رتبه ایران در اینترنت سیار ۳ رتبه و در اینترنت ثابت ۴ رتبه نزول داشته است. این در حالی است که در چند ماه گذشته، ایران توانست رتبه ۷۰ را نیز کسب کند.

به این ترتیب رتبه اینترنت همراه در کشور به ۸۰ و رتبه اینترنت ثابت ۱۴۵ رسید.

بنابر آمار این سایت سرعت آپلود در اینترنت ثابت به عدد ۱.۳۱، سرعت دانلود ۹.۷۸ و تاخیر (لیتنسی) به ۲۹ میلی ثانیه و همچنین سرعت دانلود اینترنت در اینترنت سیار به ۲۲.۴۲، سرعت آپلود ۸.۷۶ و تاخیر به ۳۳ میلی ثانیه رسیده است.

بر اساس این گزارش، «عیسی زارع‌پور» درگفت‌وگو با ایرنا درباره سرعت اینترنت گفت: در ماه‌های قبل در حوزه اینترنت سیار، سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه را نیز تجربه کرده‌ایم. از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۹۹) تا مارچ ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) رتبه ایران از ۷۹ به ۷۷ رسیده است و در این فاصله زمانی حتی به رتبه ۷۰ نیز دست پیدا کردیم. بهترین رتبه‌ها (۷۰-۷۳) را در یک سال گذشته و در دولت سیزدهم داشته‌ایم.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: ما حتی در ماه‌های قبل در حوزه اینترنت سیار، سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه را نیز تجربه کرده‌ایم. از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۹۹) تا مارچ ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) رتبه ایران از ۷۹ به ۷۷ رسیده است و در این فاصله زمانی حتی به رتبه ۷۰ نیز دست پیدا کردیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  2