راه‌اندازی صندوق‌های بازار پول در سال آینده

رییس کل بانک مرکزی گفت: یکی از برنامه‌های بانک مرکزی و سازمان بورس برای سال آینده راه‌اندازی صندوق‌های بازار پول است که در دنیا وجود دارد. این صندوق‌ها در ایران وجود ندارد که امیدواریم سال آینده آن را ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی صالح آبادی امروز در مراسم آیین رونمایی از سامانه جدید پایش و نظارت بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به توسعه بازار سرمایه، افزایش حجم معاملات بورس و ورود ابزارهای جدید نیز این بازار نیاز به پایش و رصد بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی سازمان بورس نظارت بر معاملات بازار سرمایه است، گفت: با توجه به اینکه بنده سالیان طولانی در سازمان بورس حضور داشتم، نمود بیرونی اینگونه ابزارها برای فعالان بازار کمتر است اما واقعیت این است که اهمیت سامانه‌های نظارتی بسیار بالا است.

صالح‌آبادی با تاکید بر اینکه این ابزارها کمک کننده به توسعه، سالم سازی و ایجاد سلامت در بازار سرمایه خواهد بود، اظهار داشت: ماده ۲ قانون بازار اوراق بهادار اعلام کرده است که ایجاد بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار جزو وظایف سازمان بورس است، بنابراین این نوع نظارت‌ها می‌تواند کمکی در تحقق عادلانه بودن، ایجاد شفافیت معاملات و اطلاعات بازار باشد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: یکی از برنامه‌های بانک مرکزی و سازمان بورس برای سال آینده راه‌اندازی صندوق‌های بازار پول است که در دنیا وجود دارد. این صندوق‌ها در ایران وجود ندارد که امیدواریم سال آینده آن را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ابزارهای بازار پول با سررسید کمتر از یک سال اشاره کرد و افزود: به دنبال این هستیم تا بانک‌ها هم بتوانند مانند ابزارهای دنیا، ابزارهای کوتاه مدت با ملاحظات شرعی منتشر کنند.

صالح آبادی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده میان سازمان بورس و وزارت اقتصاد و دارایی این ابزارها در بازار ارائه می شوند و می‌تواند کمک کننده در توسعه ابزارهای بازار سرمایه باشند، این اقدامات به طور حتم برای سال آینده دنبال خواهند شد.

رییس کل بانک مرکزی به برنامه های مدنظر برای ایجاد تعاملات میان دیگر بازارها اشاره کرد و افزود: کمیته مشترک سازمان بورس و بانک مرکزی تشکیل شده است و جلسات متعددی در حال برگزاری است، این جلسات در جهت هماهنگی‌های مورد نیاز میان ۲ بازار خواهد بود.

وی اظهار داشت: امیدواریم این هماهنگی ها بتوانند کمک کننده به تعمیق بازارهای مالی کشور باشند.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  30