تاکنون کدام بانک‌ها سود سهام عدالت را واریز کرده‌اند؟

برای پیگیری واریز سود سهام عدالت چه کنیم؟

اگرچه واریز سود سهام عدالت از امروز ۲۱ اسفند ماه آغاز شده اما برخی از مشمولان سهام عدالت می‌‌گویند هنوز سودی دریافت نکرده‌اند. مشکل واریز نشدن سود سهام عدالت چیست و برای پیگیری سود سهام عدالت چه کنیم؟ و اینکه کدام بانک‌ها سود سهام عدالت را واریز کرده‌اند؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفته همه دارندگان سهام عدالت که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، امروز باید منتظر واریز سود سهام عدالت باشند.

اما اگر فردی سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده باشد، برای پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت خود باید با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد.

شماره ۱۵۶۹ به دارندگان سهام عدالت اجازه می‌دهد که با ارائه اطلاعات خود از ارسال اطلاعات حساب خود به بانک مطمئن شوند.

بر این اساس آن دسته از دارندگان سهام عدالت که هنوز سودی دریافت نکرده‌اند، برای پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت و مشکل اصلی واریز نشدن سود سهام عدالت خود باید با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

اما این شماره برای افرادی است که اطمینان دارند، اطلاعات حساب و شماره شبای اعلام شده درست است. اما به گفته مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات بانکی حدود دو میلیون نفر اشتباه بوده است.

یعنی حدود دو میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت شماره شبای خود را اشتباه اعلام کرده‌اند. یا شماره شبای اعلام شده به مدت شش ماه راکد بوده است.

بر این اساس دو میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت، امسال از دریافت سود سهام عدالت محروم هستند چون شماره شبای خود را نادرست اعلام کرده‌اند.

این گروه باید نسبت به اصلاح شماره شبای بانکی خود اقدام کنند. یعنی باید وارد سامانه سجام شوند و شماره شبای جدید را ثبت کنند تا در دوره بعدی این سود را دریافت کند.

البته ممکن است علت واریز نشدن سود سهام عدالت این باشد که بانک هنوز مبلغ سود را واریز نکرده است. چون واریز سود کلیه دارندگان سهام عدالت از امروز آغاز شده و احتمالا تا ساعات پایانی امشب ادامه دارد.

کدام بانک‌ها سود سهام عدالت را واریز کرده‌اند؟

بر اساس گزارش ها، بانک‌ آینده، مسکن، تجارت، رفاه و پاسارگاد جزو بانک‌هایی هستند که تا این لحظه سود سهام عدالت سال ۹۹ را واریز کرده‌اند. اما بقیه بانک‌ها همچنان یا سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند و یا تنها بخشی از سهامداران سود خود را دریافت کرده‌اند.

پیگیری‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهد از ظهر امروز واریز سود سهام عدالت آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. برخی از دارندگان سهام عدالت سود سال ۹۹ را دریافت کرده‌اند و برخی دیگر همچنان منتظر واریز سود از طرف بانک هستند.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

اما چرا سود سهام عدالت برخی از مشمولان واریز نشده است؟

۱- بخشی از بانک‌ها هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند و ممکن است واریز سود در ساعات پایانی امروز انجام شود.

۲- حدود دو میلیون نفر سود سهام عدالت را امروز دریافت نکرده‌اند. چون به گفته مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، این گروه شماره حساب و یا شماره شبای اشتباه اعلام کرده‌اند و شماره شبای آنها معتبر نبوده است.

۳- حدود ۳ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت به دلیل اینکه فوت کرده‌اند سود دریافت نمی‌کنند.

بر این اساس علت واریز نشدن سود سهام عدالت بخش مهمی از افراد، به دلیل معتبر نبودن شماره شبای اعلام شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  15  =