دادستان روسیه خواستار ممنوعیت فعالیت متا پلتفرم شد/طرح صیانت به روسیه رسید؟

دادستانی روسیه خواستار ممنوعیت فعالیت شرکت متا پلاتفورم – شرکت مالک فیسبوک، واستاپ و اینستاگرام در روسیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دادستانی روسیه خواستار ممنوعیت فعالیت شرکت متا پلاتفورم – شرکت مالک فیسبوک، واستاپ و اینستاگرام – در روسیه شده است.

این درخواست به این دلیل مطرح شده که فیسبوک با تغییر مقررات خود، به کاربران اجازه داده است تا در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین، اظهارات تند و آمیخته با خشونت به کار ببرند.

به گزارش رویترز، کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام در برخی کشورها از این پس می‌توانند خواستار خشونت بر علیه روس‌ها و سربازان روس‌ها شوند. علت این امر تداوم جنگ اوکراین اعلام شده است.

بر اساس محتوای برخی ایمیل‌های داخلی در شرکت متا مالک فیس‌بوک و اینستاگرام سیاست مقابله با نفرت پراکنی در این شرکت به طور موقت تغییر کرده و کاربران به طور موقت می‌توانند با ارسال مطالبی خواستار مرگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز بشوند. این امر در مورد الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس هم مصداق دارد.

دفتر دادستان کل روسیه گفته است که شرکت متا باید به عنوان یک سازمان افراطگرا طبقه‌بندی شود. در صورت تصویب خواست دادستان روسیه، اینستاگرام در روسیه مسدود خواهد شد.

هفته پیش روسیه استفاده در فیسبوک را ممنوع کرد. سفارت روسیه در آمریکا گفته است که تصمیم شرکت متا به معنی “نفرت‌پراکنی غیرعادلانه” علیه روس‌هاست.

این شرکت تعدیل موقت مقررات خود در بعضی از کشورها را تایید کرده اما گفته است که اجازه نشر “تهدیدات امکانپذیر” علیه روس‌ها را نخواهد داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄  6  =