ورود استارت اپ ها به حوزه لندتک و وام های خرد دیجیتال

ازکی وام و آپسان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

یکی از مشکلاتی که مشتریان بانک‌ها با آن روبه رو هستند، عدم دریافت وام‌های خرد است. اما لندتک یا همان وام دیجیتال این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند از شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در این حوزه، وا‌م‌های خرد دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، افزایش استفاده از اینترنت و گسترش تکنولوژی باعث شد که کاربران بتوانند از برنامه‌های مالی دیجیتالی بهره ببرند. به همین خاطر پلتفرم‌های لندتک برای اعطای وام‌های دیجیتال به وجود آمدند تا فرایند وام‌دهی را برای کاربران راحت‌تر و بدون دخالت بانک‌ها انجام دهند.

وام دیجیتال چیست؟

با به وجود امدن لندتک افراد یا وام گیرندگان و حتی شرکت‌های کوچک می‌توانند درخواست وام خود را در زمان و مکان مناسب در بستری آنلاین ثبت کنند. بدون اینکه درگیر فرایند پیچیده و زمان‌بر سنتی درخواست وام شوند.

اصلی‌ترین مزیت استارتاپ‌های فعال حوزه لندتک نسبت به بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری، سرعت انجام فرآیند وام‌دهی و در نهایت اعطای وام‌های آنلاین در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

معمولا مخاطب لندتک‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای تازه نفس هستند. با وجود این مصرف‌کنندگان مختلف وام دیجیتال برای درخواست وام خرد می‌توانند از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

تفاهم‌نامه «ازکی وام» و «آپسان» در حوزه لندتک

به تازگی در ایران نیز شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که در حوزه لندتک فعالیت می‌کنند به وجود آمدند. صنعت لندتک در ایران صنعتی جدید است که هنوز چندان برای کاربران و کسب‌وکارها جا نیفتاده است.

استارتاپ‌هایی مانند ازکی وام، اپسان، فاندولند، مهربانه، گوشی شاپ، ایران رنتر نیز از جمله استارتاپ‌های معروف در این حوزه هستند.

در همین راستا، مجموعه‌های لندتکی ازکی‌وام و آپسان برای گسترش بازار لندتک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

محمدمهدی مومنی، مدیرعامل ازکی‌ وام در یک نشست خبری گفت: با این همکاری، با کمترین وثیقه خدمات اعتباری خرد به کاربران عادی و سازمانی ارائه می‌شود. با این اقدام کاربران می‌توانند برای خریدهای خود وام‌ها و اعتبارهای خرد دریافت کنند و با طرحی که مجموعه تالی شکل ارائه داد کاربران «ازکی» هم می‌توانند این خدمات را دریافت کنند.

مومنی ادامه داد: ما در ازکی به عملیات پایه‌ هر فعالیت وارد نمی‌شویم. یعنی ما بانک، بیمه‌‌کننده و اعتباردهنده نیستیم. ما خدمات را از مجموعه‌های مختلف جمع‌آوری و فضای مقایسه را برای کاربر فراهم می‌کنیم.

لندتک فقط برای کشورهای توسعه‌یافته نیست

امید ترابی، مدیرعامل آپسان نیز در این شست خبری از دریافت اعتبار ۱۲۰ هزار نفر خبر داد و گفت: تلاش ما این است که یک کارت اعتباری در اختیار مردم ایران قرار بگیرد. تا آنها در این شرایط اقتصادی بتوانند راحت‌تر خرید کنند.

ترابی توضیح داد: این روش فقط برای کشورهای جهان اول توسعه‌یافته نیست. ۶۰ درصد از خریدهای مردم جهان با استفاده از کارت‌های اعتباری صورت می‌گیرد. کشورهای آسیایی و همسایه‍‌های ایران هم از این نوع اعتبار استفاده می‌کنند. ۶۵ درصد از سهم باقی‌مانده نشان می‌دهد که فرصت بزرگی در اختیار بازارهای پرداخت اعتباری است.

لندتک بر اساس شرایط وام‌گیرنده و وام‌دهنده، از الگوریتم هوش مصنوعی تبعیت می‌کند. در آن شرایط طرفین در یک عملیات مالی در نظر گرفته می‌شود. در نهایت لندتک، با اعتبار سنجی افراد، آن‌ها را ارزیابی می‌کند.

مدیرعامل آپسان با تاکید بر اینکه ریسک‌­های مالی را پذیرفته‌ایم، ادامه داد: تالی کاربرانش را با رفتار روزمره در شبکه مالی می‌سنجد و شغل، تحصیلات، محل زندگی و… را معیار اعتبار یک فرد قرار نمی‌دهد.

در جهان، شرکت‌های لندتک، از آخرین فناوری مالی استفاده می‌کنند. تا حد امکان، فرایند وام‌دهی را برای مردم آسان‌تر کنند و جایگزینی برای روش‌های سنتی شوند.

 

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  9  =