بازار سهام شب عید به دنبال نقدینگی/ کاهش ۶۲۰۰ واحدی شاخص کل

بازار سهام امروز در کشاکش غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله گران حقیقی شاهد نرمش حقوقی‌ها برای بازارگردانی و حمایت از روند متعادل معاملات سهام در میانه دامنه نوسان منفی قیمت‌ها بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امروز سه شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۶۲۶۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۱۱۶۷ واحدی عدد ۳۴۰ هزار و ۳۴۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۶۱۵۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۲ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۷۷۴۶ واحد کاهش، عدد ۲ میلیون و ۵۲۷ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۷ میلیارد و ۳۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۲۰ هزار و ۸۸۵ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۴۷ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۱۴۵و احد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۸۸۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۲۱۳ هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان معامله شده که از این رقم مبلغ ۴۶۱ میلیارد تومان مربوط به عملیات بازار باز بانک مرکزی در بازار معاملات اوراق مالی اسلامی بوده است.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز فولاد مبارکه با ۱۵۳۹ واحد، شستا با ۱۱۸۶ واحد و بانک ملت با ۶۷۸ واحد بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی پالایش نفت تهران با ۳۳۶ واحد، توسعه معادن و فلزات با ۲۱۰ واحد و فولاد کاوه جنوب کیش با ۲۰۲ واحد افزایش، بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

نرمش حقوقی‌ها در برابر حقیقی‌های فروشنده

بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز نیز با نیم نگاهی به بازارهای جهانی در حالی تداوم رشد قیمت کامودیتی ها و در رأس آن نفت خام را نظاره گر بود که نماگر های بورسی برای یک استراحت تکنیکالی به اصلاح کوتاه مدت رضایت دادند.

هرچند که تک سهم‌های کوچک در گروه غذایی و قند وشکر و همچنین در گروه سرب و روی در کانون توجه معامله گران نوسانگیر بازار نیز بودند.

چکش کاری حساب دخل و خرج کشور در بهارستان نیز این روزها از چشم معامله گران بازار سهام به دور نبوده و همچنان بالا و پایین شدن ردیف‌های بودجه‌ای و تأثیر آن بر صنایع مختلف بورسی دنبال و تحلیل می‌شود.

به هرحال بازار سهام امروز در کشاکش غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله گران حقیقی شاهد نرمش بیشتر حقوقی‌ها برای بازارگردانی و حمایت از روند متعادل معاملات سهام در میانه دامنه نوسان منفی قیمت‌ها بود. بازاری که در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان سال جاری بطور پیوسته روند ورود و خروج نقدینگی را رصد می‌کند.

 

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  2  =