هفت مسیر فناورانه فابا در سال ۱۴۰۱

مدیر عامل مرکز فابا در جریان نشست “تقدیر از خبرنگاران و هم اندیشی با اصحاب رسانه”، به تشریح برنامه های سال آینده این مرکز پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیر عامل مرکز فابا در جریان نشست “تقدیر از خبرنگاران و هم اندیشی با اصحاب رسانه”، به تشریح برنامه های سال آینده مرکز فابا که با عنوان “هفت سین، هفت مسیر فناورانه، ارمغان مرکز فابا” برگزار خواهد شد، پرداخت.

محمد مراد بیات در این نشست دوستانه و صمیمی که عصر شانزدهم اسفند ۱۴۰۰ و در آستانه سال نو، در سالن اجتماعات مرکز فابا برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم بطور خلاصه رئوس برنامه‌های سال آینده را عرض کنم، عنوان برنامه سال 1401 مرکز فابا عبارت است از:  (هفت سین ) (هفت مسیر فناورانه).

به گفته مدیر عامل مرکز فابا، هفت مسیری که هریک می‌تواند دنیایی از موضوعات مختلف را در برگیرد و همگرایی مطلوبی را در اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری کشور را ایجاد کند و از دل آن هم‌افزایی ملی شکل بگیرد.

محمد مراد بیات

تحول دیجیتال و آگاهی بخشی

مسیر اول، در مسیر تحول دیجیتال و آگاهی بخشی است که مجموعه رسانه های مرکز فابا و کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر می‌شود، این مسیر را هموار می‌کند.

دوره های آموزشی و نشست‌های تخصصی

وی افزود: مسیر دوم، در مسیر پارادیام‌های عصر و فناوری‌های نوظهور تحت عنوان دوره های آموزشی و نشست‌های تخصصی است . از جمله دوره آموزشی DBA  در حوزه تحول دیجیتال، هوش مصنوعی، بلاکچین و رمزارزها، مدیریت ریسک. آموزش‌های تخصصی بانکداری نوین ویژه مدیران‌عامل، اعضای هیئت‌مدیره و هیات‌عامل بانک‌‌ها. آموزش‌های بانکداری نوین برای رده‌های مختلف مدیریتی و کارشناسی اکوسیستم صنایع مالی،بانکی، پرداخت و فناوری. نشست‌های تخصصی پیرامون دغدغه های موجود و همچنین تریبونی برای بیان دیدگاه های مختلف، تا همه حرف‌ها شنیده شود و بهترین آن ها انتخاب شدند.

ارتباط بین المللی کسب وکارها

بیات اظهار داشت: مسیر سوم ، مسیر ارتباط بین المللی کسب وکارهای فناورانه با برگزاری نمایشگاه تراکنش استانبول، درمهرماه سال1401 است. این رویداد در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد و ان شاالله امسال مهر ماه برگزار‌ می شود و از اقصی نقاط جهان و از جمله بانک‌ها و شرکت های ایرانی در آن حضور خواهند یافت.

هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران در آذر ماه 1401

مدیر عامل مرکز فابا تصریح کرد: مسیر چهار، مسیر توسعه بازار کسب وکارهای فناورانه ایران با برگزاری هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران در آذر ماه 1401. رویدادی که بدون وقفه هرساله برگزارشده و سال آینده نیز با 10 بخش از گسترش بیشتری برخوردارخواهد بود. بخش نمایشگاهی، بخش کارگاه های معرفی محصول، بخش جشنواره نوآوری و استارتاپی، بخش جشنواره چهره های ماندگار،مدیران موثر و فناوران ممتاز، بخش نشست‌ها و سخنرانی‌ها، بخش نشست های قبل از برگزاری،پخش زنده، تبلیغات محیطی و بخش ستادی خبری. از جمله برنامه‌ها‌ی این رویدادبزرگ فناوری‌های مالی ایران است.

نشست فابا

هفته فین تک‌کیش

بیات گفت: مسیر پنجم، مسیر نوآوری ،تجاری سازی و سرمایه گذاری با برگزاری هفته فین تک‌کیش به عنوان فستیوال نوآوران و سرمایه گذاران خاورمیانه  است. این رویداد هم در دو سال اخیر به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاد و به امید خدا در زمستان 1401 اولین دوره آن با قوت و قدرت برگزار می شود و اگر شرایط بین‌المللی هم همراهی کند از فین تک ها و سرمایه گذاران منطقه خاورمیانه و اقصی نقاط جهان درآن حضور خواهند یافت.

تشکیل اتاق فناوری و تجاری سازی منطقه ای

مدیر عامل مرکز فابا تصریح کرد: مسیر ششم، مسیر شبکه سازی بین المللی مدیران و متخصصان تحت عنوان اتاق فناوری و تجاری سازی منطقه ای است، با تشکیل این اتاق‌هادر کشورهای منطقه خاورمیانه، غرب آسیا، آسیای میانه و اوراسیا وبا هدف شبکه سازی و تجاری سازی پیوند میان کسب و کارها و مدیران ایجاد خواهیم کرد.

راه اندازی مرکز هم افزایی کسب و کارهای مالی

بیات گفت: مسیر هفتم، مسیر ثروت آفرینی ملی با راه اندازی مرکز هم افزایی کسب و کارهای مالی(F.B.C) دراین اقدام کنسرسیومی متشکل از صنایع مالی،بانکی،پرداخت و فناوری تشکیل می شود و مکانی مجلل و مجهز برای همه اعضای کنسرسیوم و اکوسیستم آماده می گرددو محلی برای همه نوع ثروت آفرینی ملی می شود. به بیان دیگر بجای حجره‌هایی که همه بانک ها و شرکت ها دارند یک مال بزرگ از اکوسیستم تدارک دیده شده است و ان شاالله در نیمه اول سال 1401 به منعصه ظهور می رسد.

 

منبع: فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄  5  =