مقصد ۲ درصد واریزی از درآمد حاصل از تراکنش های بانکی کجاست

مصوبه مجلس با هدف تقویت پلیس فتا صورت گرفته است

نمایندگان مجلس، بانک‌ها و موسسات اعتباری را موظف کردند دو درصد درآمد حاصل از هزینه‌های دریافتی بابت تراکنش‌های نظام بانکی را به طرح تقویت پلیس فتا اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند‌های الحاقی (۴)، (۶) و (۷) تبصره (۱۰) این لایحه موافقت کردند.

براساس بندالحاقی (۴) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛ کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند 2 درصد از درآمد حاصل از هزینه‌های دریافتی بابت تراکنش‌ها در نظام بانکداری الکترونیکی را به ردیف ۱۶۰، ۱۶۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

100درصد درآمد واریزی در اختیار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا در راستای طرح تقویت پلیس فتا که توسط فرماندهی انتظامی و با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌گردد به مصرف برسد.

بانک مرکزی موظف به نظارت بر اجرای دقیق این مصوبه می‌باشد. بانک‌هایی که از اجرای این بند تخلف کنند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی تلقی میشود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    برا چی باید 2درصد بدیم به پلیس فتا؟چکار میکنن که 2درصد بگیرن؟هم مالیات بدیم هم 2درصد به فتا؟

ارسال یک پاسخ

91  ⁄  13  =