ورود بیت کوین به کانال ۳۸۰۰۰ دلاری/ کاهش ارزش معاملات رمزارزها

بیت کوین دوباره منفی شده و در کانال 38000 دلار معامله می شود. اتریوم هم حوالی 2600 دلار قیمت می خورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیت کوین با افت حدود 2.5 درصدی، هم اکنون حوالی قیمت 38200 دلار معامله می شود. ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 18 میلیارد دلار بوده که نسبت به روزهای گذشته، رقم کمتری است. ارزش بازار آن هم به 726 میلیارد دلار رسیده است. هم اکنون بازدهی هفتگی بیت کوین هم حدود منفی 2.5 درصد است.

پلتفرم تحلیلی اینتودبلاک (IntoTheBlock) اعلام کرده که میزان بیت کوین جمع آوری شده توسط سرمایه گذاران خرد به اوج خود رسیده است، به طوری که آدرس های حاوی یک دهم الی یک بیت کوین، 780 هزار واحد از این ارز را نگهداری می کنند. ضمن اینکه تعداد کاربران فعال روزانه بیت کوین هم به بالای یک میلیون رسیده که این رقم کم سابقه ای در معاملات ارز اول بازار است.

نکته دیگری که درمورد بیت کوین وجود دارد این است که ابتدا تصور می شد رشد ناگهانی هفته گذشته این رمزارز، ناشی از هجوم روس ها برای خرید این ارز بوده اما حالا و با اطلاعات جدیدی که وب سایت تحلیلی چین آلیسیس به آن دست یافته، مشخص شده حجم تراکنش های ارزهای دیجیتال در صرافی های روسیه طی هفته گذشته 50 درصد کاهش داشته و دلیل رشد هفته قبل بیت کوین هرچه که بوده، خرید روس ها نبوده است.

افت 7 درصدی اتریوم در مقیاس هفتگی

اتریوم هم امروز منفی است اما منفی آن کوچک تر از منفی بیت کوین است و تنها حدود 1.7 درصد افت را نشان می دهد. ارزش بازار اتریوم هم اکنون 311 میلیارد دلار است.

اتریوم با این افت، حدود قیمت 2600 دلار معامله می شود و ارزش معاملات آن هم در شبانه روز گذشته تنها 7 میلیارد دلار بوده که رقم بسیار کمی است. طی چند ماه گذشته بسیار کم پیش آمده بود که ارزش معاملات روزانه اتریوم تا رقم 7 میلیارد دلار کاهش داشته باشد.

سقوط 14 درصدی فانتوم در یک روز

با وجود منفی بودن بیت کوین، تعدادی از آلت کوین ها امروز مثبت هستند که البته تعداد آن ها زیاد نیست. ویوز با رشد 4 درصدی، مثبت ترین آلت کوین در فهرست 50 ارز برتر بازار است. مونرو هم حدود 3.5 درصد رشد کرده و ترون رشد 1.5 درصدی را نمایش می دهد.

اما تعداد منفی های بازار بسیار بیشتر از مثبت هاست. فانتوم امروز خریداران روز گذشته خود را نقره داغ کرده و 14 درصد افت قیمت داشته است. یونی سواپ که دومین ارز منفی است، 5.5 درصد افت قیمت داشته و همین نشان می دهد فانتوم در افت قیمت، بسیار جلوتر از سایر آلت کوین ها است.

مابقی آلت کوین ها هم کمتر از 4.5 درصد افت را نمایش می دهند و به طور کلی با وجود منفی بودن بازار، جو هیجانی در معاملات حکمفرما نیست.

کاهش ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با افت 1.79 درصدی به 1.73 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم کاهش 27 درصدی داشته و عدد 57 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای طی شبانه روز گذشته 10 میلیارد دلار بوده و استیبل کوین ها هم 47 میلیارد دلار معامله شده اند.

 

منبع: اقتصادنیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  −    =  37