نوسانات قیمت دلار، طلا و سکه/ ورود مجدد طلا به کانال ۱٫۲ میلیون تومانی

اخبار مذاکرات وین در هفته‌های اخیر، بین امیدواری شدید و ایجاد دوباره تردیدها در مورد احیای برجام در حرکت بوده است. در روزهای اخیر نیز وضع به همین منوال بود. این شرایط بر نوسانات قیمت دلار، طلا و سکه اثر می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت دلار، طلا و سکه در روزهای اخیر تحت تاثیر اخبار داخلی و خارجی نوساناتی داشته‌اند. امروز قیمت دلار بازار آزاد در برخی کانال‌های تلگرامی عمدتا در محدوده ۲۶ هزار و ۷۰ تا ۲۶ هزار و ۱۵۰ تومان نوسان دارد. این در حالی است که روز گذشته قیمت‌ها تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان هم بالا رفت. البته روزهای پنجشنبه و جمعه تحت تاثیر اخبار امیدوارکننده از مذاکرات وین، نرخ ارز به ۲۶ هزار تومان نیز رسیده بود اما از عصر روز گذشته، با افزایش دوباره اخبار تردیدآمیز بار دیگر قیمت‌ها افزایشی شد.

اکنون، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای مذاکره در مورد برخی موارد اختلافی در ایران به سر می‌برد. با توجه به تاکید طرف‌های مذاکره روی در دسترس بودن توافق، به نظر می‌رسد تا حدودی ترمز افزایش قیمت دلار کشیده شده است.

در این میان نرخ دلار در صرافی ملی امروز کاهشی بوده و ۲۴ هزار و ۵۶۶ تومان اعلام شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر قیمت دلار و اونس جهانی افزایشی است. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، در لحظه تنظیم این خبر قیمت هر گرم طلای ۱۸ گرم به یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۶ تومان رسیده است. امروز در لحظاتی نرخ طلا از ۱ میلیون و ۲۰۷ هزار تومان نیز گذشت. قیمت طلا تا ساعت ۱۸ روز پنجشنبه، ۱۲ اسفند، یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۱۸۷ تومان اعلام شده بود.

قیمت سکه نیز این روزها نوساناتی دارد. اکنون سکه طرح قدیم، افزایشی است و با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. سکه طرح جدید نیز در آستانه ورود به کانال ۱۲ میلیون تومانی قرار دارد. در این لحظه قیمت آن کاهشی است و با نرخ ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. امروز به ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان نیز رسیده بود.

در لحظه تنظیم این خبر، قیمت اونس تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ اوکراین و روسیه، افزایشی بوده و به ۱۹۷۰ دلار رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +    =  3