خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت

در پایان دومین هفته معاملاتی اسفند 1400 شاهد خروج پول حقیقی برای ششمین روز متوالی بودیم اما میزان آن نسبت به هفته پیش کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در دومین هفته کاری اسفندماه روند خروج سرمایه حقیقی از بورس ادامه داشت و برای چهاردهمین هفته پی در پی شاهد خروج نقدینگی حقیقی بودیم با این تفاوت که این هفته میزان خروج سرمایه کاهش یافت.

کاهش خروج پول حقیقی

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه پیش از آن، دومین روز خروج پول حقیقی ثبت شده بود. روز شنبه روند خروج نقدینگی حقیقی ادامه یافت و 237 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم هفته بود. روز یکشنبه با تداوم نزول شاخص‌های بازار سهام باز هم نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و ارزش آن به 90 میلیارد تومان رسید.

خروج پول حقیقی روز دوشنبه کاهش کرد و 3 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. این رقم در روز چهارشنبه به 136 میلیارد تومان رسید تا ششمین روز خروج پول حقیقی ثبت شود.

در مجموع کل هفته 466 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 116 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین کاهش 33 درصدی داشته است.

رکوردداران خروج پول حقیقی

در این هفته، نمادهای فزر (شرکت پویا زرکان آق دره)، بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) و وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

روز شنبه نمادهای وبملت، تجلی و بپاس بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشتند. روز یکشنبه بیشترین خروج پول به سهام فزر اختصاص داشت و پس از آن خودرو و افق قرار داشتند. بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار در روز دوشنبه به نماد کسرا تعلق داشت و فزر و بپاس در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در آخرین روز کاری هفته نیز بپاس، وبملت و فزر بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشتند.

خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت

در هفته اخیر در روزهای شنبه و دوشنبه شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. روز شنبه 83 میلیارد تومان پول حقیقی از این صندوق‌ها خارج شد و روز یکشنبه 72 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های قابل معامله درآمد ثابت وارد شد. روز دوشنبه بار دیگر پول حقیقی از صندوق‌ها خارج شد که ارزش آن 55 میلیارد تومان بود.

روز چهارشنبه در آخرین روز معاملاتی هفته 40 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد.

در مجموع این هفته 26 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس خارج شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه 6.5 میلیارد تومان پول حقیقی از این صندوق‌ها خارج شده است.

 

منبع: اقتصادنیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  60  =  69