پیش بینی سهم ۷۶۰ میلیارد دلاری بازار آنلاین گردشگری تا پایان سال ۲۰۲۵

همه‌گیری کووید-۱۹ نیاز شرکت‌های بازار سفر و گردشگری را برای سرمایه‌گذاری در استراتژی‌‌‌های دیجیتال از جمله بازار جهانی سفر آنلاین تسریع کرده است و پیش‌بینی می‌شود با نرخ رشد سالانه ۸‌درصد بین سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ به بیش از ۷۶۵‌میلیارد دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همه‌ گیری کووید-۱۹، صنعت گردشگری را در سال ۲۰۲۰ نابود کرد، زیرا سفرها به حالت توقف درآمد و ارزش جهانی سفر آنلاین را با کاهش ۶۰‌ درصدی در سال به ۲۳۶‌میلیارد دلار رساند. این بیماری همه‌گیر به‌‌‌شدت به کسب و کارها آسیب رساند و بسیاری از فعالیت‌ها را به طور کامل تعطیل کرد و منجر به پایین آمدن تقاضای مصرف‌کنندگان شد و هزینه‌‌‌های اضافی ایجاد کرد. اما با این حال بسیاری از شرکت‌ها از این تهدید به شکل یک فرصت استفاده کردند و از این شرایط منحصر بفرد برای تسریع تحول دیجیتال خود استفاده کردند. مدیران شرکت‌ها، راه‌‌‌حل فناوری مشتری محور را به اجرا درآوردند که با چالش‌های به‌‌‌وجود آمده توسط کووید-۱۹ مانند کاهش تعامل فیزیکی با مشتریان، هماهنگی داشت.

همه‌گیری کووید-۱۹ نیاز شرکت‌های بازار سفر و گردشگری را برای سرمایه‌گذاری در استراتژی‌‌‌های دیجیتال از جمله بازار جهانی سفر آنلاین تسریع کرده است و پیش‌بینی می‌شود با نرخ رشد سالانه ۸‌درصد بین سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ به بیش از ۷۶۵‌میلیارد دلار برسد.

طبق بررسی‌‌‌های شرکت پیشرو داده‌‌‌ها و تجزیه و تحلیل گلوبال دیتا، باتوجه به روی آوردن بیشتر مصرف‌کنندگان به تجارت الکترونیک، اگر بازیگران صنعت گردشگری نتوانند روی یک استراتژی قوی دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، به رقبای خود اجازه می‌دهند تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

در تحقیقی با موضوع «سفر آنلاین ۲۰۲۲» نشان داده شده است که واسطه‌‌‌ها و برگزارکنندگان سفر به‌‌‌طور فزاینده‌‌‌ای از خدمات حضوری به سمت عملیاتی صرفا آنلاین تغییر جهت دادند تا تغییرات در تقاضای مصرف‌کنندگان را برآورده کنند و هزینه‌‌‌های عملیاتی خود را پایین نگه دارند.

این بیماری همه‌گیر کاهش تماس فیزیکی را تشدید کرده است و این امر منجر به تغییر رفتار مصرف‌کننده شده و مشتریان اکنون تراکنش‌‌‌های خود را به‌‌‌صورت آنلاین انجام می‌دهند.

در نظرسنجی اخیر شرکت گلوبال دیتا این روند تایید شده که بر اساس آن ۷۸‌درصد از مصرف‌کنندگان گزارش دادند که به‌‌‌دلیل خطرات ناشی از کووید-۱۹ «به‌‌‌شدت»، «کاملا» یا «کمی» نگران بازدید از فروشگاه‌ها یا شرکت‌های مسافرتی هستند.

بنابر گفته هانا فری، تحلیلگر سفر و گردشگری در شرکت گلوبال دیتا، باتوجه به تغییر نیازها و تقاضاهای مسافران مدرن، واسطه‌‌‌گری سفر از فروشگاه‌‌‌های سنتی در خیابان‌‌‌ها با آژانس‌‌‌های مسافرتی حضوری به یک «بازار آنلاین» گسترده تبدیل شده است.

بر اساس آخرین نظرسنجی شرکت گلوبال دیتا، ۲۴‌درصد از مشتریان در آخرین رزرو خود برای گذران تعطیلات از یک آژانس مسافرتی آنلاین (OTA) استفاده کردند و تنها ۷‌درصد مشتریان از آژانس مسافرتی حضوری برای سفرهای خود بهره گرفتند.

براین اساس، فری نتیجه می‌گیرد که این راه‌‌‌حل‌‌‌ها اثرات بهتر و بیشتری را در دوره بهبودی پس از همه‌گیری تضمین می‌کنند. وجه تمایز شرکت‌های مسافرتی آنلاین، پیشرو بودن، ادغام و استفاده از آخرین فناوری‌های نوین است تا جایی که برخی از برندهای مسافرتی همچون ایر بی‌ان بی‌ (Airbnb) و تریپ دات کام (Trip.com) در وهله اول خود را به‌‌‌عنوان شرکت‌های فناوری معرفی می‌کنند.

همان‌طور که در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مشاهده کردیم، شرکت مسافرتی آنلاین ایر بی‌ان بی‌با رشد چشمگیری همراه بوده و باتوجه به تغییر سبک و ذائقه مسافران در انتخاب مقاصد از شهرها به سمت روستا‌‌‌ها و از هتل‌‌‌ها به سمت اقامتگاه‌‌‌های شخصی و بوم‌گردی، این شرکت آنلاین مورد استقبال گسترده‌‌‌ای قرار گرفت.

باتوجه به شرایط موجود جهان می‌توان گفت که شخصی‌‌‌سازی، داده‌‌‌های کلان، اپلیکیشن‌‌‌های سفر، هوش مصنوعی و یادگیری برنامه‌‌‌نویسی نقش عمده‌‌‌ای در استراتژی‌‌‌های شرکت‌های مسافرتی آنلاین ایفا کرده است و بازیگران پیشرو، سرمایه‌گذاری‌‌‌های هنگفتی در این زمینه برای برآورده کردن نیازهای در حال تکامل مصرف‌کنندگان می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1