بسته حمایتی ۳ میلیارد دلاری بانک جهانی برای اوکراین

بانک جهانی اعلام کرد که در حال آماده‌سازی یک بسته مالی اضطراری برای اوکراین به مبلغ ۳ میلیارد دلار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از خبرگزاری تاس، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) و دیوید مالپاس، رئیس گروه بانک جهانی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که بانک جهانی در حال آماده سازی بسته حمایتی برای اوکراین به مبلغ ۳ میلیارد دلار است و در حال بررسی درخواست این کشور برای تامین مالی اضطراری است.

در این بیانیه آمده است: موسسات ما با یکدیگر همکاری می‌کنند تا از اوکراین در زمینه‌های مالی و سیاستی حمایت کنند و به سرعت در حال افزایش این حمایت هستند. ما هر روز با مقامات در مورد اقدامات مربوط به این بحران در تماس بوده ایم.

طبق این سند، صندوق بین‌المللی پول در حال پاسخ به درخواست اوکراین برای تأمین مالی اضطراری از طریق “ابزار تأمین مالی سریع” می‌باشد و هیئت مدیره این صندوق احتمالاً اوایل هفته آینده این موضوع را بررسی خواهدکرد.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: در گروه بانک جهانی، ما در حال آماده‌سازی یک بسته حمایتی ۳ میلیارد دلاری در ماه‌های آینده هستیم که با پرداخت سریع بودجه به مبلغ حداقل ۳۵۰ میلیون دلار شروع می‌شود که این هفته برای تصویب به هیئت مدیره ارائه می‌شود و پس از آن ۲۰۰ میلیون دلار حمایت‌های فوری برای بخش سلامت و آموزش خواهد بود.

جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول و دیوید مالپاس، رئیس گروه بانک جهانی در بیانیه ای مشترک گفتند که این موسسات در حال ارزیابی وضعیت اوکراین و بحث در مورد اتخاذ تدابیر لازم هستند.

در بیانیه مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی همچنین آمده است: ما در کنار مردم اوکراین ایستاده ایم تا از این تحولات هولناک عبور کنند.

این سند با اشاره به تاثیر بحران اوکراین بر دیگر کشورها افزود: این جنگ همچنین تاثیرات قابل توجهی بر سایر کشورها خواهد داشت. قیمت کالاها در حال افزایش است و تورم رو به افزایش است که بیشترین ضربه را به فقرا وارد می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  −  92  =