شعبه اروپایی اسبربانک روسیه در آستانه ورشکستگی

بانک مرکزی اروپا از احتمال ورشکستگی شعبه اروپایی «اسبربانک» که یکی از بزرگ ترین بانک های روسیه است، خبر داد. علت این ورشکستگی نیز برداشت های قابل توجه سپرده‌ها از سوی مشتریان در پی حمله روسیه به اوکراین و نگرانی از تحریم‌های وضع شده از سوی کشورهای غربی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، در پی حمله گسترده روسیه به اوکراین و ادامه این حمله نظامی و نیز تحریم های گسترده غربی ها علیه مسکو ارزش پول ملی روسیه(روبل) در برابر دلار به شدت سقوط کرد.

بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه از «ورشکستگی یا ورشکستگی احتمالی» شعبۀ اروپایی «اسبربانک» که یکی از بزرگ ترین بانک های روسیه است، خبر داد.

علت این ورشکستگی نیز برداشت های «قابل توجه» سپرده‌ها از سوی مشتریان در پی حمله روسیه به اوکراین و نگرانی از تحریم‌های وضع شده از سوی کشورهای غربی است.

بنا بر اعلام ناظر بانک مرکزی اروپا، میزان قابل توجهی از پول سپرده گذاری شده در شعبه‌های «اسبربانک» در اتریش، کرواسی و اسلونی طی روزهای اخیر برداشت شده و این احتمال وجود دارد که «اسبربانک» دیگر نتواند بدهی‌ها یا سایر تعهدات خود را که سررسید آنها در آینده نزدیک خواهد بود بازپرداخت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  81