خیز آرام قیمت خودرو و مسکن /رمز ارزها گرفتار جنگ اوکراین

بازارها با گمانه زنی و حساسیت ویژه منتظر روزهای آینده می مانند تا شاید مذاکرات وین به سرانجام برسد و مسیر حرکتی بازارها مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازارها با حساسیت چند روز آینده را منتظر می‌مانند که بدانند مذاکرات برجامی وین به کجا منتهی می شود. برخی از رسیدن به توافق خبر می دهند و برخی هم احتمال داده اند رسیدن به توافق پیچیده تر شده است.

بازار ارز و سکه | دلار و سکه تعیین تکلیف میشوند

گمانه زنی ها در خصوص مذاکرات وین با حمله روسیه به اوکراین پیچیده تر شده است و رسیدن به توافق در هاله ای از ابهام است. با این وجود  قیمت سکه و دلار  فعلا در محدوده های قیمتی قبلی دنبال می شوند. برخی هم البته گمانه زنی کرده اند که مذاکرات برجامی وین احتمالا به نتیجه برسد و به زودی خبر توافق اعلام می شود و بازار ارز و سکه با حساسیت بالایی در چند روز آینده تکلیف خود را با مذاکرات برجامی وین مشخص می کنند.

برخی معامله‌گرها نیز مدعی هستند بازارساز از طریق عوامل خودش در بازار هرات، فروش صوری یا در اصطلاح خالی‌فروشی دارد، یعنی با قیمت پایین‌تر از نرخ روز، ارز فروخته تا مانع افزایش قیمت دلار به سطوح بالاتر شود.

بازار سهام | شاخص ها محدود تغییر می کنند

در بازار سهام، شاخص ها در روز شنبه زیر نیم درصد با افت مواجه شدند. اگرچه همانطور که انتظار می رفت تغییرات شاخص محدود است. اما به نظر می رسد این روند در طول هفته با افت و خیز همراه باشد. از این رو ممکن است معاملات در روز یکشنبه دوباره با همان سیاق قبل دنبال شود. این در حالی است که شاخص های عملکردی نشان می دهد که موقعیت های خریداران و فروشندگان بهم بسیار نزدیک است و از این رو تغییر جهت شاخص محتمل است اما دامنه تغییرات فعلا محدود است.

بازار خودرو | تکانه های مثبت در بازار خوردو

در بازار خودرو، قیمت ها دوباره با تکانه های مثبتی روبه رو شد. در شرایطی که بازار خودرو متاثر از قیمت دلار دوباره با تکانه های مثبتی دنبال شد که خودروبازان منتظرند بدانند که مذاکرات برجامی وین با چه سرنوشتی روبه رو می شود. دو نوع اخبار و گزارش درباره توافق و عدم توافق به صورت غیررسمی دست به دست می چرخد که هر دو نشان می دهند احتمالا به زودی سرنوشت مذاکرات برجامی وین مشخص می شود.

بازار مسکن | حرکت بسیار آرام اما روبه جلوی قیمت مسکن

در بازار مسکن، مهمترین رویداد گزارش بانک مرکزی درباره عملکرد بازار مسکن در بهمن بود. بر مبنای این گزارش، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در بهمن ماه، به 8.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 13.1 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 117.8 درصد افزایش نشان می دهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 33.06 میلیون تومان بود که حاکی از افزایش اندک 0.4 درصدی نسبت به ماه قبل است.

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها گرفتار در جنگ روسیه و اوکراین

در بازار ارز دیجیتال، رمز ارزها با تداوم مسیر صعودی از روز قبل، به تکانه های مثبت ادامه دادند. در معاملات بامداد امروز قیمت بیت کوین در کانال 39 هزار دلار هم قرار گرفت. تنها اتر مسیر نزولی به خود گرفت. با احتمال مذاکره کردن روسیه و اوکراین، قیمت رمز ارزها در وضعیت باثباتی قرار گرفتند. این در حالی است که بانک مرکزی اروپا گفته است که باید برای رمز ارزها قوانینی اعمال کند که روسیه نتواند به واسطه آن تحریم ها را دور بزند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  8  =