افت ۷۸ درصدی سود خالص آسان پرداخت

در شش ماهه نخست سال جاری ثبت شد؛

بررسی ها نشان می دهد در شش ماهه نخست سال جاری، مواردی همچون رشد هزینه‌های عمومی و اداری، کاهش درآمد سرمایه‌گذاری‌ها و شناسایی هزینه‌های غیر عملیاتی باعث شده تا سود خالص آسان پرداخت پرشین نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 78 درصدی را تجربه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت آسان پرداخت پرشین بیشترین درآمدهای عملیاتی را در بین شرکت‌های مورد بررسی در صنعت پرداخت دارد.

مهم‌ترین تفاوت این شرکت با سایر شرکت‌های پرداخت به لحاظ درآمدی، کسب بخش عمده‌ای از درآمدها از محل فروش پین و اعتبار است و درآمد کارمزد شاپرک سهم کمی در درآمدهای عملیاتی این شرکت دارد.

با این وجود، بالا بودن هزینه‌ها، حاشیه سود عملیات شرکت را به شدت کاهش داده به گونه‌ای حاشیه سود ناخالص چهار درصدی این شرکت یکی پایین‌ترین حاشیه سودها در بین شرکت‌های مورد بررسی است.

بررسی ها نشان می دهد در شش ماهه نخست سال جاری، درآمدهای عملیاتی، بهای تمام شده و به تبع آن سود ناخالص آسان پرداخت پرشین تغییر چندانی نسبت به مدت مشابه سال قبل نداشته است.

این موضوعات در کنار مواردی همچون رشد هزینه‌های عمومی و اداری، کاهش درآمد سرمایه‌گذاری‌ها و شناسایی هزینه‌های غیر عملیاتی باعث شده تا سود خالص شرکت نسبت به مدت سال قبل افت 78 درصدی را تجربه کند.

حاشیه سود ناچیز باعث شده شرکت سرمایه‌گذاری این شرکت در سهام شرکت‌های صنایع پر بازده‌تر (عمدتاً پتروشیمی) را چاره کار خود قرار دهد. تملک بیش از یک درصدی سهام شرکت پتروشیمی غدیر نشانه‌ای بر این مدعاست.

عملکرد آپ

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  6