سامانه پل چیست و چه مزیت هایی دارد؟

بانک مرکزی به زودی از سامانه پل (پرداخت لحظه ای) رونمایی می‌کند، اما این سامانه چیست و چه مزیت‌هایی خواهد داشت؟ معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی پاسخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سامانه پل (پرداخت لحظه ای) خدمتی جدید در حوزه تراکنش‌های خرد است و بانک‌هایی که به این سیستم پیوسته‌اند، از طریق سه کانال می‌توانند این خدمت را ارائه کنند.

یکی از تفاوت‌های اصلی انتقال وجه از طریق سامانه پل با انتقال وجه از طریق کارت به کارت، مبتنی بر حساب بودن سامانه پل است.

از سوی دیگر طبق اعلام بانک مرکزی کارمزد انتقال وجه از طریق سامانه پل کمتر از کارت به کارت خواهد بود.

مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در اینباره می گوید: تاکنون در ایران بحث کارت به کارت را داشتیم که البته با آنچه در دنیا انجام می‌گیرد متفاوت است.

آقای محرمیان گفته که بانک مرکزی قصد دارد از طریق سامانه پل نوع جدیدی از تراکنش‌های بانکی را راه‌اندازی کند.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی عنوان کرد که در انتقال پول از طریق سامانه پل می‌توان نوآوری‌هایی داشت که در کارت به کارت به دلایلی ممکن نبوده و نیست.

وی از اتصال 18 بانک به این سامانه تاکنون خبر داد و گفت: در آینده فضای جدیدی را در سامانه پل تجربه خواهیم کرد که می‌تواند بسیار نوآورانه باشد.

محرمیان میدان دادن به بازیگران جدید در این حوزه را مهم ترین اتفاق می داند.

سامانه پل بر اساس نیازهای بازار و انتظارات مشتریان، ابزار انتقال اعتبار الکترونیکی داخلی جدیدی را معرفی می کند که در آن هر تراکنش ظرف چند ثانیه پردازش و تعیین وضعیت می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  45