مجلس رای‌‌گیری در مورد طرح صیانت را لغو کرد

هیات رئیسه مجلس ظهر امروز (۵ اسفندماه) در جلسه‌ای پس از استماع دید‌گاه‌های رئیس کمیسیون مشترک و معاون قوانین مجلس، ایرادات رای‌گیری طرح صیانت را وارد دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ظهر سه‌شنبه ۳ اسفند، نمایندگان عضو کمیسیون مشترک با ۱۹ رای کلیات طرح صیانت را تصویب کردند. این رای‌گیری شتاب‌‌زده باعث واکنش گسترده کاربران در فضای مجازی شد و همان شب معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به دلایلی رای‌گیری را فاقد اعتبار دانست. براساس این نامه در رأی‌گیری کلیات طرح، قانون آیین‌نامه داخلی رعایت نشده است و طرحی که در کمیسیون در حال بررسی است، طرحی نیست که در صحن علنی تصویب و به این کمیسیون ارجاع داده شد.

درهمان زمان برخی از نمایندگان موافق طرح نامه را قبول نکردند و بعضی دیگر خواستار بازگشت طرح به صحن علنی شدند. در این رابطه هم نمایندگانی چون رضا رشیدی کوچی و مجتبی توانگر در حال جمع‌آوری امضا برای این موضوع هستند. تاکنون بیش از ۱۵۰ امضا در این زمینه جمع‌آوری شده است. آنطور که رشیدی‌کوچی در گفت‌وگو با زومیت اعلام کرده بود، این نمایندگان درتلاش هستند طرح به صحن برگردد چون کمیسیون مشترک آنطور که باید عمل نکرده است.

حالا در جلسه‌ای که ظهر امروز (۵ اسفندماه) در مجلس برگزارشده است، هیات رئیسه ایرادات معاونت قوانین مجلس را وارد دانست. نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در این مورد گفت: «هیات رئیسه مجلس پس از استماع دیدگاه‌های رئیس کمیسیون مشترک و نیز معاون قوانین مجلس، ایرادات این معاونت را به رأی گیری طرح فضای مجازی وارد دانست.»

او ادامه داد: «با توجه به این که هم اکنون جلسات صحن علنی مجلس به صورت ۳ شیفته به بررسی لایحه بودجه اختصاص دارد هرگونه تصمیم‌گیری درباره ادامه بررسی طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» به بعد از بررسی بودجه موکول می‌شود.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =