رشد ۱۱۱ درصدی نیروی انسانی دیجی کالا طی یکسال

گزارش سرمایه‌های انسانی نیمسال اول ۱۴۰۰ منتشر شد

دومین گزارش تخصصی سرمایه‌های انسانی نیمسال اول ۱۴۰۰، که با رویکردی داده محور و آماری به بررسی رویکردها، برنامه‌ها و اقدامات معاونت منابع‌انسانی دیجی‌کالا برای هموارسازی مسیر توسعه دیجی‌‌کالا پرداخته است، منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گروه دیجی‌کالا در سال‌های اخیر، بخش‌های مختلفی را به مجموعه خود اضافه کرده است. وجود مجموعه‌های جدیدی نظیر دیجی‌کالا جت، پیندو، دیجی‌اکسپرس، اسمارتک، دیجی‌پلاس و پلاس ای آی، باعث ایجاد این تنوع شغلی گسترده شده‌اند.

بخش‌های عملیاتی در دیجی‌کالا بیشترین تنوع شغلی را دارند به‌طوری که بیش از ۲۰۰ عنوان شغلی زیرمجموعه بخش عملیات در گروه دیجی‌کالا وجود دارد. پس از بخش عملیات هم بخش تکنولوژی و بازرگانی به‌طور مشترک با بیش از ۱۰۰ عنوان شغلی، در رتبه دوم قرار دارند و پس از آن هم بخش‌های بازاریابی، منابع انسانی و مالی بیش از ۵۰ عنوان شغلی را در خود جای داده‌اند.

دیجی کالا1

اضافه شدن بخش‌های جدید به گروه دیجی‌کالا فقط تنوع شغلی را بالا نبرده بلکه روی تعداد کارکنان این شرکت هم تاثیر مستقیم داشته و حالا با اضافه شدن اعضای جدید به گروه دیجی‌کالا، تعداد نیروهای این شرکت نسبت به سال گذشته با رشد ۱۱۱ درصدی مواجه شده است.

دیجی کالا2

ترکیب جنسیتی در مدیران دیجی‌کالا

در سال ۱۴۰۰ نسبت خانم‌ها به آقایان در مدیران دیجی‌کالا، بیشتر از نسبت خانم‌ها در کل سازمان بوده‌است.

دیجی‌کالا در طول سال‌های گذشته بارها اشاره کرده برای مساله برابری جنسیتی در محیط کار اهمیت ویژه‌ای قائل است. با این وجود همچنان بیش از ۷۰ درصد از مدیران دیجی‌کالا در بخش‌های مختلف مرد و کمتر از ۳۰ درصد آنها زن هستند. در بخش همکاران هم درصد همکاران زن در این شرکت ۲۱ درصد در مقابل ۷۹ درصد همکار مرد است. البته در مقایسه با سال ۱۳۹۹، تعداد نیروهای زن در دیجی‌کالا با رشد ۵ درصدی مواجه بوده است.

دیجی کالا3

از نظر بازه سنی، دیجی‌کالا تقریبا تمام رده‌های مختلف سنی که شرایط قانونی کار کردن را دارند، پوشش می‌دهد. اما غالب کارکنان این شرکت (۶۶ درصد) در بازه سنی ۲۶ تا ۴۰ سال هستند. ۲۸ درصد دیگر هم در بازه سنی ۱۸ تا ۲۶ سال هستند.

دیجی کالا4

البته در راستای ایجاد فرصتی برابر برای همه، نیروهای دیجی‌کالا فقط در شهر تهران متمرکز نیستند و این شرکت از ۲۳ استان مختلف نیروی کار جذب کرده است. نیروهای واحد عملیات در این شرکت بیشترین پراکندگی را در سرتاسر ایران دارند.

دانلود گزارش کامل منابع انسانی دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۰

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  8