بانک مرکزی کارتخوان‌های ثبت نشده را قطع می کند

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی خبر داد؛

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: کسانی که دستگاه کارتخوان خود را ثبت نکنند، سازمان امور مالیاتی لیست آن‌ها را به ما اعلام و بانک مرکزی آن ها را قطع می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مهران مهران محرمیان گفت: سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی در زمینه قطع دستگاه های کارتخوانی که فاقد پرونده مالیاتی هستند هماهنگ هستند که براساس تقسیم وظایفی که صورت گرفته عمده کار فنی در قطع کارتخوان ها برعهده بانک مرکزی است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی می‌گوید: بانک مرکزی امروز (1 اسفند) براساس لیست ارائه شده توسط سازمان امور مالیاتی دستگاه های کارتخوانی که ثبت نشده اند را پس از بررسی ها قطع خواهد کرد.

براساس اعلام سازمان امور مالیاتی دارندگان دستگاه های کارتخوان تا 30 بهمن برای ثبت دستگاه خود مهلت داشتند که طبق آمار بانک مرکزی، در ۷ بهمن ۱۳ میلیون و ۴۵ هزار پذیرنده فعال در کشور داشتیم که حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ابزار پرداخت هیچگونه گردشی نداشتند و بانک مرکزی آن‌ها را قطع کرد.

محمدهادی سبحانیان معاون سیاستگذاری وزارت اقتصاد گفت: این تکلیف قانونی (قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان) از دولت گذشته بر زمین مانده بود و به جهت اهمیت موضوع به صورت هفتگی جلساتی را با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار و پیشرفت این پروژه را به صورت هفتگی رصد می‌کنیم.

البته این موضوع در سازمان مالیاتی به صورت روزانه مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اما به جهت اهمیت موضوع وزیر نیز هفتگی جلسات هفتگی برگزار می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  1