سیگنال مثبت برجام به قیمت دلار| سقوط دلار به کانال ۲۵ هزار تومان؟

بازار ارز تهران این روز ها در سایه پالس های مثبت از مقر مذاکرات وین آرایش نزولی به خود گرفته و نرخ دلار در سراشیبی به سر می برد.اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز اول اسفند 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار ارز تهران این روزها در سایه پالس های مثبت از مقر مذاکرات وین  آرایش نزولی به خود گرفته و نرخ دلار در سراشیبی به سر می برد. نرخ دلار آمریکا در آخرین روز بهمن 1400 مسیر کاهش را دنبال کرد و با 450 تومان پایین رفت. قیمت این اسکناس آمریکایی دیروز با 26 هزار و 120 تومان بسته شد.

پالس های مثبت برجام به بازار دلار

معامله گران بازار دلار می گویند سایه توافق هسته ای بر روی بازار ارز است و هر لحظه ممکن است که دلار به کانال ۲۵ هزار تومان برود.  روز گذشته هم  در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ، وزیر امور خارجه با رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و رایزنی کردند. یکی از مباحث اصلی گفت‌وگو در این دیدار، بررسی آخرین روند مذاکرات وین بود. این درحالی است که روابط عمومی بانک مرکزی در پاسخ به توئیت مرتضی غرقی مجری صداوسیما، از قریب الوقوع بودن اعلام توافق نهایی در وین خبر داد.

در این شرایط بازارساز هم به دنبال افت قیمت دلار است. با این حال بازار در ماه های اخیر افت قابل توجهی را ثبت کرده است و دشوار است که توافق زمینه افت معنادار دیگری را فراهم کند.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی  دیشب بر روی 7 هزار و 175 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز شنبه 15 تومان کاهش را نشان می دهد. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  نزولی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی  شب گذشته بر روی  26 هزار و 200 تومان قرار  گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی جمعه شب گذشته 50 تومان بالا  رفته بود. در معاملات پشت خطی جمعه شب قیمت دلار فردایی بر روی 26 هزار و 150  تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز یکشنبه اول اسفند  1400 را صعودی پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات  دیشب با 25 هزار و 680  تومان معامله شد که نسبت به قیمت جمعه شب گذشته 30 تومان  رشد را نشان می دهد. جمعه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی  26 هزار و 650 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  رشد قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  یکشنبه اول بهمن بالا می رود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  56