پیش بینی بازارها یکشنبه یک اسفند ۱۴۰۰ /خرید و فروش صوری در بازار خودرو

بازارها در شرایط حساسی به سر می برند و حالت انتظار برای به سرانجام رسیدن مذاکرات وین مشهود است.

به گزارش پایگاه اقتصادی بانکداری الکتذونیک، با اخبار و سیگنال های جدید از مذاکرات برجامی وین، بازارها حساس تر از روزهای قبل شده اند. دلار کف های جدید قیمتی را تجربه می کند و به نظر می رسد باید حداکثر منتظر یک ماه آینده (شاید زودتر) برای به سرانجام رسیدن مذاکرات بود.

بازار ارز و سکه | استراتژی دلار با سیگنال گیری از وین

در بازار ارز و سکه، قیمت ها متاثر از مذاکرات برجامی وین در کف های جدید قیمتی قابل رصد است. قیمت دلار به کف 26 هزار تومان رسیده است و قیمت هرات فردایی هم در محدوده کانال 25 هزار تومان است. اگرچه در تابلو قیمت 27 هزار تومان هم دیده می شود اما به نظر می رسد موقعیت های فروش در بازار ارز و سکه بیش تر از موقعیت های خرید فعال است. با این وصف دلار در صورت تداوم سیگنال های مثبت از وین، احتمالا دوباره گام هایی روبه عقب را به ثبت می رساند.

بازار سهام | شاخص کل بورس درجا می زند

در بازار سهام معاملات احتمالا تغییر خاصی نکند. شاخص کل بورس در روز یکشنبه احتمالا در غیاب بازارهای کامودیتی، به دلیل شرایط فعلی بازار سهام، در محدوده نیمه دوم کانال 1.2 میلیون واحد دنبال شود. البته بخشی از بورس بازان در شرایط انتظاری به سر می برند. اگرچه پرسش های متعددی در خصوص درجا زدن شاخص کل بورس مطرح است اما بازار فعلا در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است.

بازار خودرو | خودرویی ها همچنان منتظرند

در بازار خودرو قیمت ها تغییری نکرد. بازار خودرو فعلا در شرایط انتظاری به سر می برد. بازار منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است و به نظر می رسد در صورت توافق بازار شاهد تغییرات محسوس خواهد بود. هر چند که به نظر می رسد بخشی از خریدهای صوری و فروش های صوری در تبعیت از دلار دنبال می شود.

بازار مسکن | مسیر افزایشی نرخ اوراق تسهیلات مسکن

در بازار مسکن بررسی نشان می دهد که نرخ اوراق تسهیلات مسکن در هفته پایانی بهمن نسبت به هفته سوم بهمن با افزایش محسوسی همراه شد؛ به طوریکه نرخ آن از 23 درصد به 23.55 درصد رسید. این تغییر نرخ به بازار مسکن سیگنال می دهد. در تازه ترین رویدادها هم محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است: ۵۴۱ هزار واحد مسکن حمایتی دولت در حال اجرا است که ۴۰ هزار واحد از آن در بافت‌های فرسوده در حال اجراست و مابقی در اراضی دولت در شهر‌های مختلف ساخته می‌شود. امسال بانک‌ها مکلف شدند ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند و اگر بانکی این تعهد را اجرا نکند، ۲۰ درصد آن عدد جریمه می‌شود.

بازار ارز دیجیتال | عقب نشینی بیت کوین به زیر سطح 40 هزار دلار

در بازار رمز ارزها روند قیمت ها مسیر نزولی را دنبال کرد. قیمت بیت کوین، اتریوم به مثابه هم مسیر کاهشی را دنبال کردند. بیت کوین در بامداد یکشنبه به زیر 40 هزار دلار رسید و تا 39.9 هزار دلار هم آمد. برخی از ریزش های اتریوم به سطوح پایین تر هم خبر داده اند. همسو با افت قیمت رمز ارزها، اتر هم به مثابه دیگر رمز ارزها مسیر نزولی در پیش گرفت. جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در هفته جاری به دنبال انتشار فرمان اجرایی برای قانون گذاری ارزهای دیجیتال است. باید منتظر ماند که رمز ارزها چه اثری از این فرمان اجرایی بهره خواهند برد. هر چند که پیش تر رمز ارزها این خبر را پیش خور کرده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  55  =  56