بازار خودرو و مسکن منتظر توافق وین | پیش بینی بازارهای شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

بازارها در روزهای آینده حساسترین روزها و لحظات را سپری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اگرچه تازه ترین اخبار و رویدادها حاکی از آن است که طرف های مذاکره کننده در وین به سمت احیای برجام در حرکت هستند اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است و بازارها حساسترین روزها را سپری می کنند.

بازار ارز و سکه | دلار عقب نشینی می کند؟

در بازار ارز و سکه قیت دلار هرات فردایی تا 25 هزار تومان هم عقب نشینی کرد. قیمت سکه هم به دنبال تغییرات قیمت دلار احتمالا مسیر مشابهی را دنبال کند. با افزایش احتمال نسبت به توافق احیای برجام که از وین به گوش می‌رسد، اکنون این احتمال پیش کشیده می‌شود که قیمت ها دوباره یک گام به عقب کشیده شود. در صورت توافق برجامی وین، قیمت دلار ممکن است به کانال های پایین تر هم سقوط کند. قیمت دلار فعلا در کف 26 هزار تومان قرار دارد و به نظر می رسد بازار دوره ای از ریزش را دوباره دنبال کند.

بازار سهام | سیگنال انتظاری در بورس و فرابورس

شاخص های بورس در هفته ای که سپری شدند، درجا زدند. شاخص کل بورس در نیمه دوم کانال 1.2 میلیون واحد باقی ماند. به نظر می رسد با توجه به برابری توان خریداران و فروشندگان احتمالا شاخص های بورس همچنان در دامنه محدود تغییر کنند. البته به وضعیت حرکت روبه جلوی خریداران و ارسال سیگنال های مثبت از وین، به نظر می رسد جهت شاخص صعودی و رنگ شاخص ها سبز باشد. با این وصف موقعیت فعلی بورس بازان انتظار برای تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است.

بازار خودرو | خودرویی ها هم منتظر وین هستند

در بازار خودرو در روزهای گذشته قیمت ها اگرچه دوباره تکانه های مثبتی را تجربه کرد اما فعالان خودرویی منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند. به نظر می رسد هر گونه تصمیم در این خصوص بتواند اثر معناداری روی خریدها و فروش ها در بازار داشته باشد. بخشی از فشارهای روانی ناشی از تحریم ها هم می تواند در بازار تخلیه شود. اگرچه نوسان های بازار ارز هم می تواند رفتار تطبیقی در بازار خودرو ایجاد کند.

بازار مسکن | سیگنال های کاهشی در بازار مسکن

فعالان بازار مسکن می گویند با انتظارات مثبت از مذاکرات وین، بازار مسکن نیز سیگنال های کاهشی دریافت کرده اما نیروهای غیرکارشناسی در بازار مسکن روی تلاطم و تشنج در بازار موثر بوده اند. در همین رابطه مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک گفته است: بازار مسکن تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای با افت قیمت مواجه شده است. اگر سایتهای فروش مسکن، مراکز آماری و برخی غیرکارشناس‌ها باعث ایجاد تلاطم و تشنج نشوند، انتظار افت بیشتر قیمت خانه وجود دارد اما نمی‌توان توقع ریزش شدیدی داشت. متوسط قیمت مسکن در تهران طبق آمار رسمی حدودا متری ۳۲ میلیون تومان است اما میانگین قیمتهای پیشنهادی در سایت های فروش بیش از ۵۰ میلیون تومان است.

بازار ارز دیجیتال | عقب نشینی دوباره رمز ارزها

در بازار رمز ارزها، قیمت بیت کوین در بامداد روز شنبه به 40 هزار دلار عقب نشینی کرد. قیمت اتریوم نیز به مانند بیت کوین روند کاهشی را دنبال کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −  53  =