بدهی ۴۰۰میلیون پوندی بریتانیا به ایران پرداخت می شود؟

وزیر امورخارجه بریتانیا خطاب به همتای ایرانی خود گفته که بریتانیا امیدوار است به زودی بتواند بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی خود را بازپرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از گاردین، بر اساس گزارشی که از مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه انگلیس با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه تهران منتشر شده، لیز تروس گفته که امیدوار است بریتانیا به زودی در موقعیتی قرار گیرد که بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی معوق به ایران را بپردازد. مقام‌های دولت بریتانیا در حال بررسی راه‌های قانونی برای پرداخت بدهی تاریخی بریتانیا هستند، اگرچه تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی علیه ایران، این کار را دشوار کرده است.

وزارت خارجه بریتانیا به خبرنگاران در مورد این تماس اطلاع نداد، اما تایید کرد که این گفتگو در روز دوشنبه انجام شده و گفت: ما به بررسی فوری گزینه‌ها برای حل این پرونده ادامه می‌دهیم. در این بیانیه آمده که بریتانیا همیشه متعهد به پرداخت این بدهی بوده است. مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران در وین به مرحله تعیین‌کننده رسیده و این امکان وجود دارد که تروس به نفع هر دو طرف در رسیدن به توافق تاکید کند.

به گزارش ایران، تروس از تهران برای اسکان ۲ میلیون پناهجوی افغان تمجید کرد. به گفته وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان روابط دو کشور را مثبت ارزیابی کرد. سیمون کاونی، وزیر امور خارجه ایرلند، روز دوشنبه در تهران بود. وی در گذشته به عنوان مصالحه‌کننده در مورد مسائل زندانیان سیاسی عمل کرده است.

ماه گذشته در پارلمان بریتانیا، بوریس جانسون بار دیگر تهدید تحریم‌ها را عامل بلوک پول پرداختی دانست. مذاکرات وین به معنای لغو بسیاری از تحریم‌ها خواهد بود، اما گفته می‌شود که بریتانیا از زمان برگزیت مسئول قوانین تحریمی خود بوده و اگر در مذاکره گسترده‌تری درگیر نشود، می‌تواند بدهی خود را اکنون بپردازد.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  +    =  53