تزریق ۱۰۰میلیون دلاری بانک HSBC به صندوق مالی بیل گیتس

بانک اچ‌اس‌بی‌سی ۱۰۰ میلیون دلار به صندوق سرمایه‌گذاری فناوری‌های آب و هوایی بیل گیتس تزریق می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اچ‌اس‌بی‌سی، گروه بانکداری بریتانیایی، اعلام کرده است که ۱۰۰ میلیون دلار در صندوق سرمایه‌گذاری فناوری‌های آب و هوایی بیل گیتس سرمایه‌گذاری می‌کند.

آن طور که GreenBiz گزارش داده، این بانک گفت که این سرمایه‌گذاری آن را به یک عضو اصلی در صندوق تبدیل کرده است. هدف این صندوق جذب ۱۵ میلیارد دلار سرمایه عمومی و خصوصی برای تسریع توسعه و استقرار نسل بعدی فناوری‌های پاک مانند جذب مستقیم کربن از هوا، هیدروژن پاک و سوخت پایدار هوانوردی است.

این شرکت قصد دارد بودجه دولت‌ها، سازمان‌های بشردوستانه و افراد را برای حمایت از چهار صنعت نوپا که برای دستیابی به انتشار خالص صفر و کاهش هزینه‌های فناوری‌های نوین مورد نیاز هستند جمع کند. بر اساس سیاست‌گذاری‌های جدید این صندوق، انتظار می‌رود بودجه‌ها به پروژه‌های خاص و نه شرکت‌های خاص اختصاص یابد.

سلین هرویجر، مدیر ارشد پایداری اچ‌اس‌بی‌سی، گفت: «جایگاه بین‌المللی منحصربه‌فرد ما باعث می‌شود تا در موقعیت مناسبی برای ارائه مشاوره در مورد چالش‌ها و فرصت‌های انتشار خالص صفر، به ویژه در آسیا و خاورمیانه، قرار بگیریم».

بیل گیتس میلیاردر مایکروسافت گفت که همکاری بین کشورها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و تسریع انتشار خالص صفر بسیار مهم است. او گفت: «برای رسیدن به صفر خالص، ما باید هزینه بهره‌برداری از فناوری‌های پاک را کاهش دهیم تا بتوانیم آنها را در مقیاس‌های بزرگ به کار بگیریم. تنها راه دستیابی به این هدف ایجاد همکاری عمیق میان بخش‌های دولتی و خصوصی است و هیچ کشور، شرکت و یا فردی به تنهایی نمی‌تواند آن را متوقف کند.»

غول فولاد ArcelorMittal، خودروساز جنرال موتورز، امریکن ایرلاینز، بنیاد بلک راک و مایکروسافت از جمله شرکت‌ها و سرمایه‌دارانی هستند که تا به امروز از این صندوق حمایت کرده‌اند. اعضای هیات‌مدیره این صندوق، رهبران و سرمایه‌گذاران موفق جهانی از جمله تاجر هندی موکش آمبانی، بنیانگذار آمازون جف بزوس، کارآفرین ژاپنی فناوری ماسایوشی سون و مدیر صندوق سرمایه‌گذاری تامینی بریتانیا هستند.

نوئل کویین، مدیرعامل گروه اچ‌اس‌بی‌سی، پیش‌بینی کرد که تنها تعداد کمی از فناوری‌های سبز می‌توانند چشم‌انداز صنعتی جهان را طی پنج تا ۱۰ سال آینده تغییر دهند. او گفت: «من از فرصتی که اچ‌اس‌بی‌سی به دست آورد تا بخشی از این صندوق باشد و توسعه آن را سرعت بخشد بسیار خوشحالم. من معتقدم که این مشارکت می‌تواند به ارائه راه‌حل‌های پایدار و ساخت جهانی پاک‌تر کمک کند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  +    =  26