افزایش ۴۴درصدی سپرده های بانکی تا پایان آبان۱۴۰۰

میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان آبان ماه سال جاری نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته معادل ۴۳.۸ افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان آبان ماه سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۴۹۳۵ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۴۳.۸ و ۲۷.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۲۶۳۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان است.

علاوه بر این، مانده کل تسهیلات در این زمان ۳۶۱۶ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۴۳.۸ و ۲۹.۵ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، بیش‌ترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده ۲۲۶۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۱۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۳ درصد است که پایان در این ماه نسبت به مقطع مشابه سال قبل تغییری نداشته و در مقایسه با پایان سال قبل ۱.۱ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران ۹۴.۴ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۹.۴ درصد است.

در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

جدول سپرده بانکی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =