به زودی؛ استفاده اقساطی مردم از سرویس فیبر نوری

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی همه مردم از سرویس فیبر نوری انجام شده از امکان برخورداری از این سرویس به صورت اقساطی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم رونمایی از توسعه شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری درباره قیمت‌گذاری سرویس فیبر نوری گفت: ما در حال برنامه ریزی هستیم تا مردم بتوانند به طور اقساطی از امکانات پروژه اینترنت فیبرنوری استفاده کنند.

زارع پور همچنین در توضیح چگونگی اقساطی شدن این هزینه‌ها گفت: هزینه این روند در قرارداد بلند مدتی که با اپراتورها بسته خواهد شد مستهلک می‌شود تا همه افراد جامعه بتوانند از این امکان استفاده کنند.

پیش از این وزیر ارتباطات در اظهار نظرهای خود بر ضرورت افزایش هزینه‌ها تاکید کرده بود. او تاکید داشت تعرفه های اینترنت تا پایان سال ثابت خواهد بود ولی از ابتدای سال آینده حتما افزایش خواهد داشت و به نظر می‌رسد این افزایش گریبانگیر اینترنت مبتنی بر فیبر نوری هم خواهد شد.

زارع‌پور چندی پیش در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران، از رویکرد مجلس نسبت به جلوگیری از افزایش تعرفه‌های اینترنت انتقاد کرده و گفته بود: در ایام بررسی بودجه، از مجلس می‌خواهیم مانند سال گذشته موانعی مانند اصلاح نشدن تعرفه‌ها ایجاد نکند.

از تحریک تقاضا تا پافشاری بر افزایش تعرفه

وزیر ارتباطات علاوه بر پافشاری بر افزایش هزینه‌ها بر مقوله «تحریک تقاضا» هم اشاره دارد. حالا با توجه به اینکه قرار بر افزایش تعرفه‌ها است، به نظر می‌رسد باید منتظر افزایش بیشتر هزینه‌ها در جریان FTTh هم باشیم.

ورود وزارت ارتباطات به مقوله دریافت هزینه‌های این سرویس به صورت اقساطی توسط اپراتورهای ارایه دهنده راهکاری به نظر می‌رسد که به شرکت‌ها را نسبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه تحریک کند تا مردم مشتریان این سرویس جدید بشوند.

خاطرنشان می‌شود این روند را در سال‌های قبل و بدو ورود ADSL به کشور هم شاهد بودیم. ارائه مودم‌های امانی و اقساطی یکی از راهکارهایی بود که وزارت ارتباطات وقت با ارائه آن توانست استفاده از سرویس ADSL را هم گسترش دهد.

علاوه بر این استفاده از خدمات و راهکارهای بومی نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که وزیر ارتباطات برای توسعه این سرویس به آن اشاره کرده است و تاکید داشته که استفاده از سرویس‌های بومی باعث ارزان تر تمام شدن استفاده از اینترنت فیبر نوری برای کاربران خواهد بود.

 

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10