سامانه پل در اینترنت بانک اقتصادنوین راه‌اندازی شد

سامانه پل با امکان پرداخت لحظه‌ای بین‌بانکی از طریق سپرده در «اینترنت بانک» اقتصادنوین راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، براساس بخشنامه بانک مرکزی، سامانه پل (پرداخت لحظه‌ای) در اینترنت بانک اقتصادنوین راه‌اندازی شد و همه مشتریان این بانک از امروز 24 بهمن‌ماه 1400 می‌توانند نسبت به انتقال وجه آنی از سپرده به سپرده‌ای در بانک دیگر با استفاده از شماره شبا اقدام کنند.

مشتریانی که اینترنت بانک خود را فعال کرده‌اند، می‌توانند با ورود به اینترنت بانک اقتصادنوین از مسیر سربرگ «انتقال وجه، بین‌بانکی آنی» در هر ساعتی از شبانه‌روز وجوه مورد نظر خود را تا سقف 100 میلیون ریال انتقال دهند.

همچنین آن دسته از مشتریان بانک اقتصادنوین که تاکنون نسبت به فعال‌سازی اینترنت بانک خود اقدام نکرده‌اند می‌توانند به‌صورت غیرحضوری آن را فعال کرده و از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند.

با توجه به انتقال آنی وجوه در این سامانه، امکان لغو تراکنش وجود ندارد بنابراین ضروری است که کاربران اینترنت بانک ابتدا نسبت به استعلام شماره شبای مقصد اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به انجام انتقال وجه اقدام کنند.

پرداخت لحظه‌ای از طریق سامانه پل، از نظر کارکردی شبیه به انتقال وجه از طریق کارت به کارت است با این تفاوت که مبدأ و مقصد تراکنش‌ها در این سامانه، به جای شماره کارت، شماره حساب افراد است.

از آنجایی‌ که شماره‌ کارت جزو اقلام اطلاعاتی حساس است برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، شماره حساب جایگزین شماره کارت در این سامانه شده است.

گفتنی است، سامانه پل، سرویسی بین‌بانکی، هماهنگ و استاندارد در سطح کشور است که با نظارت بانک مرکزی، تسویه پرداخت‌های لحظه‌ای با حجم انبوه و مبالغ خرد را فراهم می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  7  =