حمایت مالی و ساخت درگاه پرداخت

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از درگاه پرداخت، در راستای دریافت حمایت مالی است. اما حمایت مالی چیست و چه اهمیتی در انواع کسب و کارها می‌تواند داشته باشد؟ چگونه می‌توانیم درگاه پرداخت دریافت کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی اکنون در بسیاری از مراودات مالی مرسوم شده است. از وب‌سایت‌های فروشگاهی و شبکه‌های مجازی گرفته تا انواع اشخاص مختلف در مشاغل گوناگون، بسته به نوع فعالیت‌شان، برای انجام تراکنش مشتریان و دریافت وجه از ایشان، از اشکال مختلف درگاه پرداخت استفاده می‌کنند. یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از درگاه پرداخت، در راستای دریافت حمایت مالی است. اما حمایت مالی چیست و چه اهمیتی در انواع کسب و کارها می‌تواند داشته باشد؟ چگونه می‌توانیم درگاه پرداخت دریافت کنیم؟

اهمیت حمایت مالی در کسب و کارها

گسترش اینترنت و دنیای وب، کسب و کارهای تازه‌ای را پدید آورد. کسب و کارهایی که در فضاهای مجازی فعالیت می‌کنند ولی در عین‌حال توانسته‌اند، اقشار مختلف جامعه را به سمت خودشان جذب کنند. در حال حاضر اغلب کسب و کارهای اینترنتی، از جدیدترین ابزارهای الکترونیکی در راستای فعالیت‌های خود بهره می‌برند.

برخی از کسب و کارها و فعالیت‌هایی که در بستر اینترنت انجام می‌شود، وابستگی زیادی به رابطه‌ی میان مخاطب و تولید کنندگان محتوا و یا فروشنده‌های فعال در پلتفرم‌های مختلف دارد. به این صورت که فرد انرژی خود را صرف تولید محتوا، نرم‌افزار، اثر هنری و … می‌‌کند و مخاطب او نیز در صورت تمایل، می‌تواند مبلغی هرچند ناچیز را به او، با عنوان حمایت مالی اهدا نماید؛ زیرا او هم از نتیجۀ کار سود می‌برد یا بهتر است بگوییم بهره‌ی هنری و یا آگاهانه می‌برد.

این فرآیند سبب می‌شود فرد دریافت‌کننده‌ی حمایت مالی، با توان و انگیزه‌ی بالاتری فعالیت خود را ادامه بدهد. در حقیقت فرآیند حمایت مالی علاوه‌بر این‌که ارائه‌ دهنده‌ی خدمات را سرپا و فعال نگه می‌دارد، کاربران را نیز به طور مستمر از منافع و خدمات‌ مطلوب‌شان بهرمند خواهد نمود.

این فرآیند با عنوان حمایت مالی، اعانه یا دونیشن (Donation) شناخته می‌شود و در تمام دنیا فرآیند طبیعی و شناخته شده‌ای است.

راهکارهای جمع‌آوری حمایت مالی

کسب و کارها و فعالیت‌هایی که از روش حمایت مالی بهره می‌برند، به طرق مختلفی می‌توانند این حمایت مالی را از مخاطبان خود دریافت کنند. اما بهترین و امن‌ترین راهکار دریافت حمایت مالی در تمام فعالیت‌های موجود، استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی خواهد بود. فرقی نمی‌کند که پروسه‌ی حمایت مالی در چه نوع پلتفرمی انجام می‌شود؛ لینک پرداخت در هر حالتی بهترین گزینه برای جمع‌آوری حمایت‌های مردمی خواهد بود. در واقع ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که لینک پرداخت دارد، سبب می‌شود از آن به عنوان بهترین گزینه برای حمایت مالی یاد کنیم.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های لینک پرداخت در فرآیند حمایت مالی

اولا لینک پرداخت امکان انجام تراکنشی امن، ساده و سریع را برای مخاطبان فراهم می‌کند. در واقع یک فرآیند خودکار اینترنتی پیش روی مخاطب است تا به کمک آن در سریع‌ترین زمان و ساده‌ترین شکل ممکن، مبلغ مورد نظرش را به حساب تولیدکننده‌ی محتوای محبوبش واریز نماید.

اما در عین حال لینک پرداخت در پنل مدیریتی خود دارای قابلیت‌هایی دارد که دریافت‌کننده‌ی حمایت مالی را نیز در مسیر پیشرفت هدایت می‌کند. برای مثال، لینک پرداخت امکان گزارشگیری دقیق از تراکنش‌ها را بازه‌های زمانی دلخواه فراهم می‌کند و سبب می‌شود دریافت کننده‌ی حمایت مالی از این طریق در جریان واریزی‌ها باشد و مدیریت بهتری بر فعالیت خود اعمال کند. برای نمونه دریافت‌کننده‌ی حمایت مالی به کمک این قابلیت لینک پرداخت می‌تواند بررسی کند کدام‌یک از محتواهای تولید شده، بیش‌ترین حمایت مالی را دریافت کرده‌اند و یا در چه برهه‌ی زمانی حمایت مالی بیش‌تری دریافت شده است. حتی از طریق لینک پرداخت می‌تواند به اطلاعات تماس مستقیم مخاطبانی دسترسی پیدا کند که هواخواهان وفادارتری هستند و گاهی برخی کمپین‌های خصوصی‌تر را برای آن‌ها تدارک ببیند.

کاربردهای حمایت مالی

همان‌طور که گفته شد، حمایت مالی در انواع فعالیت‌ها می‌تواند کاربرد داشته باشد. در واقع محدودیتی به لحاظ محل فعالیت در این زمینه وجود ندارد. یک فرد تولید کننده‌ی محتوا و … می‌تواند در هر پلتفرمی فعالیت کند و در عین‌حال به کمک لینک پرداخت حمایت مالی دریافت نماید.

برای مثال اگر فرد در تلگرام یا اینستاگرام فعالیت دارد، می‌تواند لینک پرداخت مخصوص حمایت مالی را در بخش بیو قرار بدهد و یا در پست‌های دوره‌ای در اختیار مخاطبان قرار بدهد. در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها نیز امکان ارائه‌ی لینک پرداخت مخصوص حمایت مالی از طرق مختلف وجود دارد. از آن‌جا که محدودیتی در زمینه‌ی ساخت لینک پرداخت وجود ندارد، فعالان این حوزه می‌توانند برای دریافت حمایت مالی در هر پلتفرمی لینک مخصوصی تولید نمایند. در عین‌حال موسسات مختلف خیریه و یا اشخاصی که قصد دریافت حمایت مالی را دارند، می‌توانند به سادگی از لینک پرداخت استفاده کنند و لینک مخصوص را از طریق پیام‌رسان‌ها در اختیار حامیان خود قرار بدهند. برای نمونه‌ای آشکارتر، می‌توان به استریمرها اشاره نمود که از جمله مهم‌ترین فعالان در زمینه‌ی دریافت حمایت مالی هستند.

استریمرها و حمایت مالی

استریمر

استریمرها فعالانی هستند که در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب محتواهای آموزشی و تفریحی و تخصصی تولید می‌کنند.برخی از استرمیرها که بازار گرمی هم دارند، گیم‌استریمر هستند و با ارائه‌ی ویدئویی از بازی کردن‌ با کنسول‌های مختلف بازی، مخاطب جذب می‌کنند.

به بیانی ساده، استریمرها با بهرمندی از توانایی‌ها و هنری که دارند محتوایی جذاب تولید می‌نمایند و سپس آن محتوا را بر روی پلتفرم‌ یوتیوب، توییچ و یا آپارت و امثالهم به نمایش می‌گذارند. کیفیت محتوا و استمرار فعالیت یک استریمر به مرور زمان تعداد بازدید کنندگان حساب کاربری او را بالا می‌برد. در نهایت نیز پلتفرم مورد نظر بر اساس میزان بازدیدها، درصدی از درآمد تبلیغات را به استریمرها اختصاص می‌دهد.

اما راه دیگری که استریمرها به وسیله آن کسب در آمد می‌کنند حمایت مالی است. کیفیت محتوای تولیدی استریمرها کم‌کم بخشی از مخاطبان را به سمت آن‌ها جذب می‌نماید. بر اساس تعریفی که پیش‌تر از حمایت مالی دادیم، مخاطبان گاهی برای آن‌که استریمر محبوب‌شان در شرایط مطلوب‌تر و یا با سرعت بیش‌تری به تولید محتوا بپردازد از او حمایت مالی به عمل می‌آورند. با این وصف هر استریمر نیاز به یک لینک پرداخت دارد. در واقع استریمرها با قرار دادن لینک‌ پرداخت، امکان پرداخت مبالغی، به هر میزان را به مخاطبان خود می‌دهند.

دریافت درگاه پرداخت برای استریمرها

همان‌طور که گفتیم استریمرها از دو طریق حمایت مالی و سهیم شدن در هزینه‌ی تبلیغات سایت، کسب درآمد می‌کنند. برای این منظور چنانچه استریمرها بخواهند از حمایت مالی استفاده کنند نیاز به یک لینک پرداخت یا درگاه پرداخت دارند. برای آن‌که در پلتفرمی مانند آپارات یا یوتیوب هر استریمر دارای یک لینک پرداخت باشد، لاجرم باید مراحل معینی را طی نماید.

مرحله اول، اقدام به ثبت‌نام در سایت درگاه پرداخت مورد نظر است. برای نمونه چنانچه یک استریمر قصد داشته باشد از درگاه پرداخت اینترنتی رایان پی استفاده کند ابتدا باید در سایت درگاه پرداخت رایان پی ثبت‌نام نماید.

سپس اطلاعات فردی، اطلاعات تماس و عملیات آپلود مدارک را انجام بدهد. در نهایت نیز اطلاعات حساب بانکی خود را در سایت ثبت نماید.

مرحله‌ی بعدی، مرحله‌ی احراز هویت و بررسی درخواست پذیرنده می‌باشد. در این مرحله در واقع ثبت‌نام شما به پایان رسیده است و کارشناسان رایان‌‌پی پس از بررسی مدارک و اطلاعات شما درخواست شما را برای تایید نهایی به شاپرک ارسال می‌نمایند.

در مرحله‌ی آخر شما باید در فضای مورد نظر خود لینک پرداخت برای حمایت مالی را قرار دهید و با متن انگیزشی کابران وفادار خود را به پرداخت به عنوان دونیت تشویق نمایید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1