بزرگترین برات الکترونیکی به ارزش ۲۰میلیارد ریال صادر شد

با راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیک طی هفته گذشته، یکی از بزرگترین برات های الکترونیکی کشور به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران به عنوان پیشگام نظام بانکی کشور در این عرصه صادر شد. همچنین از هفته گذشته تاکنون صدور 20 فقره سفته الکترونیکی در بانک ملی ایران محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، تاکنون بخشی از فرآیند صدور برات به صورت الکترونیکی و بخشی دیگر به صورت حضوری انجام می شد که با ارتقای فرآیند صدور برات الکترونیکی، این امر پس از ثبت تقاضا از سوی مشتری، تایید فاکتورهای ناظر بر صدور از جمله احراز هویت، امضای دیجیتال، فاکتور الکترونیکی و… و همچنین واریز حق تمبر کاملا به صورت الکترونیکی، غیرحضوری و 24 ساعته محقق شده است.

لازم به ذکر است، سفته و برات الکترونیکی بر اساس محل مصرف، موضوعیت خواهند داشت و در ابتدا تقاضا باید از سوی مشتری ایجاد و سپس برای دسترسی به سرویس ها به درگاه های بانک متصل شود.

بر این اساس در صورتی که در فرآیند اعطای تسهیلات غیرحضوری، تضمین سفته یا در بخش در تامین مالی زنجیره ای، صدور برات به صورت الکترونیکی باشد، سرویس فعال شده و پس از دریافت هزینه های مربوطه، امضای الکترونیکی مشتری به فرآیند اضافه می شود و درنهایت اوراق سفته و برات الکترونیکی در تعامل مشترک و از طریق سرویس های وزارت اقتصاد و بانک به صورت سیستمی در اختیار مشتری قرار می گیرند.

گفتنی است، ارزش برات الکترونیکی صادر شده در بانک ملی ایران به جهت تسهیل دسترسی کسب و کارها و مردم به این اوراق تجاری، شاخص و نقطه قوتی در نظام تامین مالی کشور است که به منظور صدور آن ۱۰ میلیون ریال نیز حق تمبر در وجه خزانه دولت واریز شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  2