پیش بینی بازارهای ۲۴ بهمن ۱۴۰۰| نوسان محدود قیمت خودرو /بازار مسکن منتظر مذاکرات وین

 اگرچه بازارها همچنان به مذاکرات برجامی وین حساسند اما در صورت تداوم بی خبری از وین، باید منتظر تغییر استراتژی معامله گران هم باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازارها اگرچه نسبت به مذاکرات برجامی وین همچنان حساسند اما خریداران کم کم در بازار خود را آماده می کنند که ورود کنند، چرا که از نگاه آنان به نظر می رسد خبری از توافق در میان نباشد. برخی اما همچنان به حصول توافق هستند.

بازار ارز و سکه | صعود قیمت دلار دنباله دار است؟

در بازار ارز و سکه قیمت ها مسیر صعودی را پس از چند روز روند نزولی، دنبال کرد. برخی از پولبک در بازار خبر می دهند و تکانه های مثبت روز شنبه را موقتی می دانند. برخی هم معتقدند با توجه به اینکه خبری از توافق در وین در میان نیست به همین دلیل این روند صعودی در روز یکشنبه هم دنبال خواهد شد.

بازار سهام | فروشندگان بورس موقعیت بهتری دارند

در معاملات بازار سهام، شاخص های عملکردی نشان میدهد که فروشندگان در موقعیت بهتری نسبت به خریداران برخوردار بودند. البته در معاملات روز شنبه خریداران بیشتر معامله گر بودند تا خریداران. با این وصف، برآیند شاخص های عملکردی نشان میدهد فروشندگان همچنان می‌تواند روی حرکت شاخص کل بورس اثرگذار باشند و حتی شاخص کل بورس را به زیر نیه دوم کانال 1.2 میلیون واحد هم هدایت کند. پول حقیقی ها هم همچنان در همان مدار در حال خروج از بازار است. پیش بینی می شود در معاملات یکشنبه فروشندگان نبض بازار را در دست گیرند.

بازار خودرو | خودروسازان در موقعیت انتظار

در بازار خودرو، خودروسازان نوسان اندکی را تجربه کردند. قیمت خودرو در مسیر نوسانی دنبال شد و البته معاملات در بازار متاثر از قیمت دلار همچنان در وضعیت نوسانی و انتظار به سر می برد. خریداران و فروشندگان البته فعلا حضوری فعالانه ندارند و بازار همچنان در نوسان محدودی به سر می برد و بیشتر در شرایط انتظار نسبت به تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین به سرمی برد.

بازار مسکن | بازار مسکن تکان می خورد؟

گزارش های میدانی و گزارش بانک مرکزی نشان می دهد که نسبت قیمت مسکن به اجاره  مسیر صعودی را در دی ماه و بهمن به ثبت رسانده است. فعالان مسکن می‌گویند در صورت توافق در وین می توان اثرات محسوسی را در بازار مسکن شاهد بود. در تازه ترین رویداد هم، بانک عامل بخش مسکن اعلام کرد طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن به صورت نیم‌بها از محل اوراق تسهیلات و نصف از محل سپرده‌های بانکی تمدید شد.

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها دوباره در مسیر نزولی

در بازار ارز دیجیتال، رمزارزها دوباره در مسیر نزولی به سر برد. قیمت بیت کوین به کانال 42 هزار دلار برگشت و این در حالی بود که اتریوم و سایر آلت کوین ها در یک روند دسته جمعی مسیر نزولی را دوباره از سر گرفتند. رمزبازان اتفاقات اخیر در گزارش نرخ تورم و احتمال افزایش نرخ بهره را یکی از اهرم های اثرگذاری روی تعیین استراتژی معامله گران میدانند. باید منتظر بود که نهنگ های بازار چه تصمیمی در خصوص خرید یا فروش رمز ارزها در نظر می گیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  24