تلگرام محلی برای فروش حساب‌های بانکی به‌سرقت رفته

تلگرام بطور گسترده توسط مجرمان سایبری برای فروش جزئیات حساب‌های مالی به‌سرقت رفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تلگرام یک سرویس پیام‌رسان فوری است که ارتباط رمزنگاری end-to-end را فراهم می‌آورد، در حال حاضر بیش از 500 میلیون کاربر در آن فعال هستند. از آنجایی که این پلتفرم به‌دنبال یک رویکرد جلسه محور است، تنها محتوای افراطی در آن سانسور می‌شود و مجرمان سایبری به‌راحتی از آن برای سوء‌استفاده و ارتقاء اهداف خود استفاده می‌کنند.

همچنین راه‌اندازی، تبلیغ و جلب مخاطب در یک کانال تلگرامی برای فروش داده‌های سرقت شده بسیار ساده‌تر از ایجاد یک وب سایت جدید است. در نهایت از آنجایی که کانال‌های تلگرامی نسبت به وب سایت‌ها ناپایدارتر هستند، استفاده از آن برای مجرمان امن‌تر است، زیرا ردیابی و مرتبط کردن شخصیت‌های آنلاین با هویت واقعی دشوار است.

محققان Cyber Sixgill گزارشی را براساس داده‌هایی که در طول سال 2021 جمع‌آوری کرده‌اند منتشر نموده‌اند که در آن بیان شده است؛ اگرچه فروش حساب‌های مالی در تلگرام از نظر حجم کاهش یافته است، اما همچنان یک مشکل اساسی است. زمان انجام این گزارش محققان تنها برروی داده‌های با کیفیت بالا، مانند فهرست‌هایی که حاوی کلمات کلیدی خاص که مرتبط با پولشویی و فروش حساب‌های مالی بودند تمرکز کردند.

این بررسی تخصصی که بر روی حساب‌های به خطر افتاده از سال 2020 تا سال 2021 انجام شده‌است، نشان می‌دهد تعداد کارت‌های اعتباری که در بازار سیاه فروخته شده در طول در این گزارش کاهش یافته‌است، که می‌تواند قابل توجه باشد. یکی از عواملی که می تواند نقش کلیدی در این کاهش داشته باشند، تغییر مسیر مجرمان سایبری به سمت عملیات باج افزار است.

به‌دست آوردن اطلاعات حساب در PayPal راهی مستقیم برای برداشت از حساب‌های مالی افراد است که به لطف محبوبیت این پلتفرم خرید آنلاین با آن تقریبا در هر سایتی امکان‌پذیر است.
Cyber Sixgill توضیح می‌دهد مجرمان اکثر حساب‌های PayPal را برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند که به سختی قابل ردیابی هستند و اساسا از آن برای پولشویی استفاده می‌شود.

اطلاعات کارت‌های اعتباری در کانال‌های تلگرامی ارائه می‌شوند؛ که تقریبا نیمی از آنها شامل کدهای ارزشمند CVV/CVV2 هستند که برای تایید خریدهای آنلاین لازم است. بسته به موجودی حساب بانکی و تازه بودن داده‌ها قیمت از 10 الی 1500 دلار برای هر کارت متغیر است.

اگر مالک متوجه نشده باشد که اطلاعات کارت اعتباریش به‌سرقت رفته‌است، خطر گزارش به بانک وجود ندارد، بنابراین قیمت آن بالاتر است. در نهایت کانال‌های تلگرامی وجود دارد که اقدام به فروش جزئیات حساب های بانکی می نمایند که می توان از آن برای پرداخت الکترونیکی استفاده کرد. موارد فوق تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های مجرمان سایبری در کانال های تلگرامی است و می‌توان به فعالیت‌های دیگری از جمله سرقت اطلاعات شخصی، سرقت پایگاه داده ، کلاهبرداری موارد دیگر نیز اشاره کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄    =  11