درگاه پرداخت شخصی و کاربردهای آن

امروزه گسترش استفاده از اینترنت، در وجوه مختلف زندگی ما اثر گذار بوده است. از آن جمله، اینترنت در نوع مراودات مالی ما با دیگران تاثیر بسزایی داشته تا آن‌جا که اکنون بسیاری از کسب و کارها مجهز به روش‌های مختلف پرداخت‌های اینترنتی هستند. اما این همه‌ی ماجرا نیست؛ بلکه افراد مختلف برای انجام تراکنش‌های شخصی خودشان در امور مختلف کاری و روزانه نیز می‌توانند از امکان پرداخت الکترونیک بهره ببرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، درگاه پرداخت اینترنتی، سرویس‌های مالی متدوالی است که علاوه‌بر کسب و کارها به صورت شخصی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نمونه چنانچه قرار باشد شما در ازای انجام خدمات یا فروش محصولاتی، پولی دریافت نمایید، می‌توانید از درگاه پرداخت استفاده کنید.

برای این منظور لزوما نیازی نیست که شما از وب‌سایت یا کسب و ‌کار ثبت شده‌ای برخوردار باشید. البته احتمالا برای دریافت وجه از دیگران در چنین مواردی ممکن است ابتدا به گزینه‌ی کارت به کارت و یا ارائه‌ی شماره حساب فکر کنید؛ اما اگر شما هم از جمله کسانی هستید که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنید، بهتر است از یک درگاه پرداخت شخصی استفاده نمایید.

درگاه پرداخت شخصی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، برای بهره مندی از درگاه شخصی نیازی به داشتن وب‌سایت وجود ندارد. بنابراین شما باید برای این منظور از درگاه بدون سایت یا همان لینک پرداخت استفاده کنید. لینک پرداخت سرویس مالی آنلاینی است که در واقع مشتری را به درگاه پرداخت شخصی شما متصل می‌کند تا از طریق آن بدون این‌که نیازی باشد شماره‌ی کارت اعتباری و یا شماره‌ی حساب‌تان را در اختیار کسی بگذارید، پول به حساب‌تان واریز شود.

درگاه پرداخت شخصی

در این روش، شما لینک درگاه پرداخت مخصوص خود را برای شخص مورد نظر ارسال می‌کنید، سپس آن شخص با کلیک بر روی لینک درگاه شخصی شما وارد صفحه‌ای می‌شود که می‌تواند اطلاعات بانکی خود را وارد نماید و به سادگی تراکنش مالی انجام بدهد. این فرآیند عیناً شبیه به همان فرایند خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است. تنها یک تفاوت در این میان وجود دارد؛ در این روش پول به حساب فروشگاه به خصوصی واریز نمی‌شود، بل‌که مبلغ مورد نظر به حساب شخصی شما واریز خواهد شد.

ویژگی‌های درگاه پرداخت شخصی

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های لینک پرداخت شخصی، ایجاد اعتماد در طرف مقابل و همچنین نمایش وجهه‌ای حرفه‌ای از شما خواهد بود. لینک پرداخت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا نام و اطلاعاتی دلخواه را بر روی آن ثبت کنید تا شخص واریز کننده‌ی وجه از صحت لینک‌ پرداخت اطمینان حاصل کند.

از طرف دیگر شما می‌توانید مبلغ مشخصی را تعیین کنید تا طرف مقابل‌تان همان مبلغ را به‌طور دقیق واریز نماید. انجام تراکنش به کمک لینک پرداخت برای کارفرماهای شما و یا اشخاص دیگری که با شما در ارتباط مالی هستند، از امنیت، سهولت انجام کار و سرعت انجام تراکنش بسیار مطلوبی برخوردار است.

توجه داشته باشید که لینک پرداخت را می‌توانید از طریق پیام‌رسان‌های مختلف برای دوستان، کارفرماها و یا هر شخص دیگری که با او مراوده‌ی مالی دارید ارسال کنید. شما می‌توانید در ازای هر کدام از اهداف اقتصادی خودتان و یا گروه‌های کاری متفاوتی که دارید، لینک پرداخت ویژه‌ای بسازید و از این طریق نظارت و اشراف بیش‌تری بر پرداختی‌های خودتان داشته باشید.

رایان پی

 

نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

اکنون که با درگاه پرداخت شخصی آشنا شدید، شاید بپرسید از کجا امکان دریافت درگاه پرداخت وجود دارد و چه اقداماتی رو باید انجام دهید؟

درگاه پرداخت شخصی توسط شرکت‌های پرداخت یار مانند رایان پی ارائه می‌شود که لیست این شرکت‌ها را نیز می‌توانید در سایت شاپرک مشاهده کنید.

به طور کلی برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، نیاز است در گام اول درخواست خود را در سایت شرکت انتخابی ثبت کنید، در گام دوم تصویر کارت ملی، شناسنامه و تصویر احراز هویت را آپلود نمایید. بعد از بررسی مدارک شما و تایید آن، کمتر از یک روز کاری اطلاعات درگاه پرداخت در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

لازم به ذکر است، دریافت درگاه پرداخت شخصی، هزینه‌ای ندارد و بصورت رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود، در زمان استفاده از درگاه پرداخت درصدی ناچیز از مبلغ تراکنش حدود 500 تومان کسر می‌گردد که در مبالغ بالا از کارمزد کارت به کارت نیز کمتر است.

کاربردهای درگاه پرداخت شخصی

درگاه پرداخت شخصی علاوه‌بر دریافت وجه برای کالا یا خدمات، که ویژگی کاربردی تمام درگاه‌های پرداخت محسوب می‌شود، کاربردهای دیگری نیز دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین کاربردهای درگاه پرداخت شخصی اشاره خواهیم کرد:

راهکار ساده‌ای برای قرض گرفتن پول از دوستان

تصور کنید شما قصد دارید از دوستی پول قرض بگیرید، در این صورت حتما به دنبال ساده‌ترین راه برای دریافت پول از دوست‌تان خواهید بود، تا او به شیوه‌ای کم‌زحمت بتواند مبلغی را برای شما واریز کند. در واقع بدون نیاز به انجام عملیات کارت به کارت و مراجعه به دستگاه‌های ای‌تی‌ام و تا سقف ۵۰ میلیون تومان، از طریق لینک پرداخت امکان انتقال وجه وجود دارد. توجه کنید که برای این منظور دوست شما نیاز به هیچ‌گونه نرم‌افزار کمکی نخواهد داشت و فقط کافی است، بر روی لینک ارسالی شما کلیک کند و وارد صفحه‌ی پرداخت شخصی شما بشود و از طریق رمزپویا مبلغ مورد نظر را برای شما واریز نماید.

دریافت اقساط خانوادگی

ممکن است شما بخواهید برای یک رویداد عام‌المنفعه از اعضای فامیل خودتان مبالغ متنوعی را دریافت کنید. برای این منظور به کمک لینک پرداخت سرعت و سهولت این کار بسیار بالاتر خواهد بود. برای این منظور کافی است شما لینک پرداخت مورد نظر را همراه با توضیحات، در گروه واتس‌اپ یا تلگرام خانوادگی قرار دهید. در این صورت عملیات پرداخت وجوه مختلف برای اعضای گروه ساده‌تر می‌شود و از طرف دیگر به کمک امکانات جانبی درگاه شخصی، شما نیز می‌توانید مدیریت بهتری بر واریزی‌ها اعمال نمایید. علاوه‌بر این و در همین راستا، لینک پرداخت کاربردهای فراوان دیگری نیز می‌تواند داشته باشد.

برای نمونه مدیران ساختمان‌ها نیز می‌توانند برای دریافت شارژ از اهالی ساختمان از لینک پرداخت استفاده کنند و یا مدیران وام‌های خانگی نیز می‌توانند با در اختیار گذاشتن لینک پرداخت مخصوص، از اعضای صندوق بخواهند اقساط خود را از طریق لینک واریز نمایند.

دریافت حمایت مالی از مخاطبان

یکی دیگر از کاربردهای درگاه شخصی، مربوط به افرادی است که دارای وبلاگ شخصی هستند و یا به عنوان استریمر در یکی از پلتفرم‌های موجود فعالیت می‌کنند و یا حتا کسانی که به عنوان بلاگر در پلتفرم‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام فعال‌اند. این افراد می‌توانند به کمک لینک پرداختی که در اختیار مخاطبان‌شان قرار می‌دهند، از یک مسیر امن و ساده حمایت‌های مالی دریافت کنند و در کنار آن واریزهای خود را موشکافانه رصد کرده و از چند و چون آن مطلع باشند. آن‌ها می‌توانند به کمک قابلیت لینک پرداخت مبلغ حمایت مالی را از پیش تعیین کنند و یا انتخاب مبلغ را به عهده‌ی خود مخاطبین قرار بدهند.

استفاده از درگاه شخصی در قالب لینک پرداخت در اینستاگرام و تلگرام نیز می‌تواند از طرق مختلفی صورت بگیرد. ادمین‌ها می‌توانند لینک پرداخت را در قسمت بیو به صورتی که مخاطبان امکان کلیک کردن بر روی آن‌را داشته باشند، بارگذاری کنند. این امکان وجود دارد که لینک پرداخت را از طریق دایرکت و پیام‌رسان خصوصی هر مشتری برای او ارسال کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن تراکنش مورد نظر را انجام بدهد.

دریافت اجاره‌بها به کمک لینک پرداخت

صاحبان املاک و مستغلات، به ویژه افرادی که تعدادی خانه یا ملک تجاری برای اجاره دارند، می‌توانند برای دریافت وجوه اجاره بهای املاک خود از درگاه شخصی استفاده کنند.

استفاده از لینک پرداخت برای دریافت اجاره‌بها علاوه‌بر این‌که فرآیند پرداخت امن‌ و ساده‌تری را فراهم می‌کند، این امکان را برای مالکان فراهم می‌آورد تا مدیریت بهینه‌ای بر واریزی‌های ماهیانه و سالیانه‌ی خود داشته باشند. مالکان املاک استیجاری می‌توانند در ازای هر ملک اجاره‌ای لینک پرداخت مخصوص را به مبلغ اجاره‌بهای آن ملک، در اختیار مستاجران‌ قرار بدهند. در این صورت هزینه‌های حسابداری این افراد نیز به شکل چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

در انتها چند نکته را نیز در نظر داشته باشد که تسویه بصورت روزانه انجام می‌شود، بدین معنی که بعد از واریز مبلغ روز بعد مبلغ به حساب شما واریز می‌گردد.

همچنین استفاده از درگاه پرداخت دارای کارمزد می‌باشد که مبلغ آن کمتر از کارت به کارت خواهد بود.

برای دریافت درگاه پرداخت شخصی، نیاز است که درخواست خود را به یکی از شرکت‌های پرداخت یار مانند رایان پی ارائه دهید و با احراز هویت و ارائه مدارک ثبت نام خود را تکمیل نمایید که کمتر از یک روز کاری اطلاعات درگاه پرداخت در اختیار شما قرار داده می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  63