هشدار وزارت خزانه‌داری آمریکا در خصوص استفاده از NFT برای پولشویی در حوزه هنر

بر اساس گزارشی که وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر کرده شواهدی در دست می‌باشد که نشان از پولشویی در فروش آثار گران قیمت هنری دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس گزارشی که وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز جمعه منتشر کرده است، شواهدی در دست می‌باشد که نشان از پولشویی در فروش آثار گران قیمت دارد. همچنین این سازمان هشدار داده که در آینده ممکن است از توکن‌های غیر مثلی (NFTs) برای تسهیل تراکنش‌های غیر قانونی بیشتری استفاده کرد.

در این گزارش با اشاره به فروش توکن غیر مثلی Everydays: The First 5000 Days به ارزش 69 میلیون دلار در حراجی Christie به این نکته اشاره شده است که صنعت NFT در حال رقابت با آثار هنری سنتی می‌باشد.

شایان ذکر است که تنها در سه ماه اول سال 2021 شاهد 1.5 میلیارد دلار حجم معاملات NFT بوده‌ایم و در همین حال صنعت فروش آثار هنری در آمریکا در تمام سال ۲۰۲۰ برابر ۲۰ میلیارد دلار بوده است.

همچنین در این گزارش اشاره شده است که با استفاده از NFT ها مجرمان ممکن است که اقدام به خرید یک NFT بکنند و بعد از ثبت چندین تبادل بر روی بلاکچین در نهایت با فروش آن به یک فرد نامطلع اقدام به پولشویی کنند.

NFT ها ممکن است تحت قوانین VASP قرار بگیرند

این نهاد دولتی همچنین خاطرنشان کرد که NFT هایی که برای پرداخت ها و سرمایه گذاری ها استفاده می شوند، می توانند به عنوان دارایی های مجازی تعریف شوند. به این ترتیب، شرکت‌هایی که NFT‌ها را ایجاد یا انجام می‌دهند، می‌توانند ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) در نظر گرفته شوند و تحت قوانین گروه ویژه اقدام مالی (FATF) قرار گیرند.

این شرکت اضافه کرد که پلتفرم‌های NFT مانند Dapper Labs، SuperRare، OpenSea و خانه‌های هنری می‌توانند تحت این قوانین قرار بگیرند «بسته به ماهیت و ویژگی‌های NFT‌های ارائه‌شده».

وزارت خزانه داری همچنین اذعان کرد که NFT هایی که عمدتاً به عنوان کلکسیونی عمل می کنند “معمولاً دارایی مجازی در نظر گرفته نمی شوند.”

دستورالعمل منتشر شده توسط FATF در اکتبر گذشته به طور مشابه نشان می دهد که NFT ها می توانند دارایی های مجازی در صورت استفاده برای پرداخت ها در نظر گرفته شوند، اما در غیر این صورت خارج از این تعریف هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  3  =