افزایش فشار قیمت مصرف‌کننده | تورم در سراشیبی سقوط

نظرسنجی بانک مرکزی اروپا پس از هشدار این بانک در مورد افزایش فشار قیمت مصرف‌کننده نشان داد که تورم منطقه یورو همچنان می‌تواند در سال آینده به زیر دو درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز،  بر اساس نظرسنجی پیش‌بینی‌کنندگان متخصص بانک مرکزی اروپا، تورم امسال سه درصد است که کمتر از پیش‌بینی خود بانک (۳.۲ درصد) خواهد بود و در سال ۲۰۲۳، رشد قیمت می‌تواند به ۱.۸ درصد کاهش یابد.

بانک مرکزی اروپا سیاست خود را بدون تغییر حفظ کرد اما در نهایت به افزایش ریسک‌های تورمی اذعان کرد و آمادگی افزایش نرخ بهره در سال جاری را اعلام کرد.

تورم در بلوک ارزی ۱۹ کشور در ماه گذشته به رکورد ۵.۱ درصد رسید که بیش از دو برابر هدف ۲ درصدی بانک مرکزی اروپا و همچنین بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌ها بود.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در واکنش به افزایش بیش از حد مداوم در سه ماهه اخیر گفت: ریسک‌ها روند صعودی دارند و این نشان می‌دهد که پیش از کاهش در اواخر سال ۲۰۲۲، نرخ‌های بالاتر همچنان امکان‌پذیر بود.

این نظرسنجی، نشان داد که تورم در سال ۲۰۲۴ به ۱.۹ درصد و در بلندمدت به ۲ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین رشد اقتصادی امسال را ۴.۲ درصد نشان داد که مطابق با پیش‌بینی‌های بانک مرکزی اروپا در دسامبر بود اما به ۲.۷ درصد کاهش می‌یابد و این کمتر از ۲.۹ درصدی است که پیش از این، کارکنان بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی کرده بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  6