رحیم زارع کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون متبوعش گفت: بر اساس مصوبه مجلس، مبلغ 200 میلیارد تومان از محل صندوق ملی مسکن برای سامانه ملی املاک و مسکن سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان در نظر گرفته شد. همچنین از محل تنخواه گردان 550 میلیارد در اختیار جمعیت هلال احمر و 187 میلیارد تومان نیز در اختیار وزارت بهداشت برای اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای گذاشته شد.

وی افزود: در راستای ماده 32 و 33 قانون ششم توسعه، مبلغ 5 هزار میلیارد تومان و هزار میلیارد تومان جهت پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت نقدی  و  اسناد خزانه با تضمین دولت که 50 درصد از اسناد خزانه باید از بانک کشاورزی تامین شود.  همچنین 25 درصد از محل درآمد حاصل از واردات خودرو برای تکمیل پروژه های خطوط ریلی با اولویت مناطق محروم در نظر گرفته شد.  همچنین مالیات هر واحد مسکن مهر 300 هزار تومان مشخص شد که برای آماده سازی زیرساختها مورد نیاز برای این واحدها هزینه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: در مصوبه‌ای دیگر هزار  میلیارد تومان از سر جمع اموال منقول و غیرمنقول وزارت راه برای احداث راه‌های عشایری تخصیص داده شد. همچنین وزارت راه مکلف شد زمین مورد نیاز برای احداث پاسگاه،کلانتری، پایگاه حوزه مقاومت و ورزشگاه‌های 15 هزار نفری که در طرح‌های ملی ساخت مسکن و مسکن مهر هستند به شکل رایگان در اختیار سازندگان قرار گیرد.

زارع  درباره میزان یارانه‌های نقدی در سال آینده گفت: با توجه به اینکه دولت پیش بینی حذف ارز 4200 تومانی را در بودجه در نظر گرفته بود و کمیسیون تلفیق نیز 9 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و 3 میلیارد دلار به شکل ریالی یعنی 75 هزار میلیارد برای خرید گندم در نظر گرفت، یارانه ای که در تبصره 14 در نظر گرفته بود، برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده شد، بنابراین منابعی برای افزایش ریالی یارانه‌ها در سال آینده وجود ندارد و در سال 1401 نیز همان 45 هزار و 500 تومان به عنوان یارانه نقدی به خانوارهای مشمول اختصاص داده می‌شود.