پیش بینی عملکرد بازارها یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | قیمت خودرو ریخت /تکانه در بازار مسکن

با افزایش احتمالات مبنی بر توافق بر سر احیای برجام در وین، بازارها روند نزولی به خود گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیشتر بازارها در شرایط انتظاری به سر می برند. حساسیت ها از اواسط این هفته آغاز می شود. بنابر گمانه زنی ها از رسانه های عربی و غربی سیگنال های به توافق رسیدن از سوی دو طرف دیده می شود. به همین دلیل است که حساسیت ها از وین روی روند معاملات در بازارها در این هفته بالا ارزیابی می شود.

بازار ارز و سکه | سقوط احتمالی دلار به کانال پایین تر

در بازار ارز و سکه قیمت دلار به کانال پایین تر هم سقوط کرد و در محدوده کانالی 26 هزار تومان نشست. قیمت دلار هرات هم با 26 هزار تومان فروخته شد. همزمان با افزایش احتمالات مبنی بر توافق بر سر احیای برجام در وین، عرضه دلارهای خانگی هم در بازار بیشتر شد. با افزایش عرضه، فروشندگان در بازار بیشتر شده اند و متاثر از افزایش عرضه‌ها، قیمت ها هم ریزش کردند. حتی در تابلوها قیمت 25 هزار تومان هم در معاملات برخط هم دیده می شد که باید منتظر ماند دید در معاملات روز یکشنبه با افزایش احتمالات مبنی بر توافق برجامی در وین، چه اتفاقی خواهد افتاد. قیمت سکه هم ریزش کرد و بیشترین دلیل ریزش، فشار سمت عرضه در بازار ارز بود.

بازار سهام | شاخص بورس در کانال 1.3 میلیون واحد باقی میماند؟

معاملات بازار سهام در محدوده کانالی شاخص 1.3 میلیون واحد دنبال می شود. بورس بازان امیدوارند نوسان گیری هم در همین محدوده کانالی دنبال شود. نکته مثبت معاملات، بالارفتن ارزش معاملات است که به بالای 11 هزار میلیارد تومان هم رسید. این در حالی است که افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و سیگنال های مثبت از توافق احتمالی در وین می‌تواند اهرم تعیین کننده در جهت دهی شاخص کل بورس باشند. با این وصف توان خریداران و فروشندگان در معاملات روز شنبه نسبتا برابر ارزیابی شد. هر چند که چالش اصلی بازار، یعنی خروج پول حقیقی از بازار سهام همچنان می تواند جهت بازار را تغییر دهد.

بازار خودرو | خودرو ریزشی شد

در بازار خودرو، قیمت خودرو متاثر از ریزش قیمت دلار، سیر نزولی به خود گرفت. در بازار خودرو، با وجود اینکه خریداران و فروشندگان فعالی حاضر نیستند اما بازار به سیگنال های مثبت از وین و ریزش های پی در پی دلار در بازار ارز همسو شدند و بازار روند نزولی به خود گرفت.

بازار مسکن | سیگنال اوراق تسه به مسکن

براساس گزارش های میدانی، جنب و جوش ها در معاملات مسکن دیده می شود. قیمت مسکن در برخی نقاط اوج گرفته و تحرکات مثبت از خود نشان داده اما روند حجم معاملات هم در برخی از مناطق پایتخت با تحرکات مثبتی مواجه شده است. در هفته دوم بهمن هم نرخ سود اوراق تسهیلات مسکن (تسه) ها نسبت به هفته اول بهمن با روند تدریجی و آرام صعودی همراه بود.

بازار ارز دیجیتال | خریداران رمز ارزها دوباره فعال شدند

در بازار ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین به مرز 41 هزار دلار برگشت. اتریوم هم 3 هزار دلاری شد. بازگشت دوباره بازار رمز ارزها به محدوده های قبلی مثبت بسیار سریع اتفاق افتاد و این در حالی است که گزارش جدید نشریه اکونومیست از اقتصاد جهان مبنی بر چالش تورم در اقتصاد جهان باعث شده بسیاری تحلیل کنند اقتصاد جهان به دلیل تلاطم‌های ناشی از کرونا همچنان در وضعیت آماده ای قرار ندارد. رمز ارزها می توانند جایگزینان خوبی برای دارایی ها در شرایط تورمی باشند. رفت و برگشت رمزارزها اگرچه سریع بوده و بازار در حال ریکاوری است اما ممکن است دوباره موقعیت فروشندگان قوی شود. هر چند که در شرایط فعلی خریداران دوباره در بازار فعال شده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1