اهرم تغییر در معادلات بورس امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | خریداران و فروشندگان در شرایط برابر!

در صورتی که معاملات بازار سهام در کانال شاخص 1.3 میلیون واحد دنبال شود، چه بسا توان خریداران و فروشندگان به شرایط برابر برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاملات بازار سهام در روز یکشنبه درحالی آغاز می شود که معاملات روز شنبه متاثر از چند عامل در کانال 1.3 میلیون واحد صعودی دنبال شد. ارزش معاملات بازار سهام در روز شنبه به 11 هزار میلیارد تومان رسید و همان مسیر صعودی را دنبال کرد که می تواند نکته مثبتی در معاملات امروز باشد.

اهرم های تغییر معادلات در بورس و فرابورس

همچنین سرانه معاملاتی به نفع خریداران به ثبت رسید اما تراز سرانه معاملاتی شرایط شکننده ای را پشت سر گذاشت. در دیگر شاخص های عملکردی بازار سهام، چالش بازار تداوم مسیر خروج پول حقیقی ها از بازار سهام است. این در حالی است که ورودی پول برای صندوق های با درآمد ثابت محقق اما ناچیز است.

همسو با بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام که شرایط معاملات را شکننده و ناپایدار کرده است. افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و سیگنال‌های مثبت از توافق احتمالی در مذاکرات برجامی وین هم اهرم قوی‌تری برای تغییر معادلات بازار هستند.

با این وصف معاملات بازار سهام در شرایطی که اتفاق خاصی نیفتد امروز هم احتمالا در مختصات فعلی با نوسان محدود دنبال شود. بورس بازان و معامله گران در سمت خرید بسیار مایلند که بازار در همان کانال 1.3 میلیون واحد دنبال شود. اما نوسان گیرها چندان این اولویت و اهمیت را قایل نیستند و ریزش دوباره شاخص کل از کانال 1.3 میلیون واحد به 1.2 میلیون واحد را محتمل می دانند.

نظرسنجی: توان خریداران و فروشندگان در شرایط برابر

در تازه ترین نظرسنجی نیز بیشتر تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه پیش بینی می کنند که شاخص های بورس با نوسان محدود دنبال شود. با این وصف تاکید دارند ارزش معاملات در بازار سهام مسیر روبه افزایشی را دنبال می کند.

شاخص کل بورس در کانال 1.3 میلیون واحد دنبال می شود. انتظار می رود در صورتی که در همین دامنه دنبال شود، توان خریداران و فروشندگان به مثابه دیروز در شرایط نسبتا مساوی پیگیری شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =