درگاه پرداخت برای وبلاگ های تجاری

هر روزه بیش از پیش، تجارت الکترونیک در فضاهای گوناگونی گسترش می‌یابد. وب‌سایت‌های فروشگاهی، شبکه‌های اجتماعی مختلف، نرم افزارهای گوناگون و وبلاگ‌ها که هر کدام با توجه به ویژگی‌های منحصربفردی که دارند، بر مبنای قواعد خاص خودشان در این حوزه صاحبان کسب و کارها و مشتریان‌شان را به هم متصل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هر روزه بیش از پیش، تجارت الکترونیک در فضاهای گوناگونی گسترش می‌یابد. وب‌سایت‌های فروشگاهی، شبکه‌های اجتماعی مختلف، نرم افزارهای گوناگون و وبلاگ‌ها که هر کدام با توجه به ویژگی‌های منحصربفردی که دارند، بر مبنای قواعد خاص خودشان در این حوزه صاحبان کسب و کارها و مشتریان‌شان را به هم متصل می‌کنند.

در این میان وبلاگ‌ها که به عنوان صفحات شخصی تحت وب شناخته می‌شوند، از جمله فضاهای محبوب برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی به‌شمار می‌روند. اگر شما یک وبلاگ فعال در زمینه‌ی فروش محصولاتی خاص دارید، لابد با چالش اتصال وبلاگ‌تان به درگاه پرداخت مواجه هستید.

در واقع می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانی برای وبلاگ‌تان، درگاه پرداخت دریافت کنید. برای فعالیت در حوزه‌ی کسب و کارهای اینترنتی، در هر پلتفرمی، روش پرداختی که در اختیار مشتریان‌تان قرار می‌دهید از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهد بود.

از آن‌جا که درگاه پرداخت اینترنتی، روشی نوین برای انتقال وجه در خریدهای آنلاین به‌شمار می‌رود و از قضا استفاده از این روش، تاثیر بسزایی در رشد و توسعه‌ی کسب و کارها خواهد داشت، در ادامه به شکلی مختصر و ساده شرح خواهیم داد که اولاً درگاه پرداخت چه مزایایی برای یک وبلاگ تجاری خواهد داشت و ثانیاً نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی و اتصال وبلاگ به شبکه پرداخت چگونه خواهد بود.

آیا وبلاگ می‌تواند به درگاه بانکی متصل شود؟

به‌طور کلی وبلاگ‌ها صفحات شخصی تحت وب هستند که گردانندگان این صفحات می‌توانند در زمان‌های دلخواه محتوای مطلوب خود را در آن بارگذاری نمایند. وبلاگ‌ها درست بر عکس وب‌سایت‌های تجاری، فضایی دو طرفه و تعاملی دارند.

گردانندگان وبلاگ در یک رابطه‌ی دو سویه با مخاطب خود ارتباطی مستقیم‌ خواهند داشت. این ارتباط می‌تواند در روند رشد کسب و کارهای فعال در وبلاگ‌ها تاثیر مثبتی داشته باشد. اکنون پرسش این‌جاست که هنگام تکمیل فرآیند خرید در یک وبلاگ، مشتری چگونه باید وجه مورد نظر را پرداخت نماید؟ فضای وبلاگ به گونه‌ای است که امکان اتصال درگاه پرداخت اینترنتی در آن وجود ندارد، بنابراین وبلاگ‌ها برای اتصال به شبکه‌ی پرداخت آنلاین، لزوماً باید از لینک پرداخت استفاده کنند.

درگاه پرداخت

کاربردها و مزایای لینک‌ پرداخت

لینک‌ پرداخت یک سرویس مالی الکترونیکی است، که توسط شرکت‌های پرداخت‌یار معتبر مانند شرکت رایان‌پی و امثال آن به متقاضیان ارائه می‌شود. لینک پرداخت در واقع یک آدرس اینترنتی است که مشتری وبلاگ شما را به صفحه‌ی پرداخت وجه هدایت می‌کند. سپس مشتری به سادگی با کلیک کردن بر روی لینک مورد نظر وارد صفحه‌ی پرداخت شده و فرآیند خرید خود را تکمیل می‌نماید.

لینک پرداخت در کنار سهولت کارایی برای کاربران، امنیت تراکنش‌ها و ایجاد تجربه‌ی کاربری مطلوب برای مشتریان، امکانات جانبی و کاربردی جذاب دیگری نیز دارد که بهرمندی از آن‌ها، در نهایت به افزایش میزان فروش کسب و کارها ختم می‌شوند. در زیر به برخی از این ویژگی‌ها اشاره‌ای می‌کنیم:

گزارشگیری: لینک‌ پرداخت در پنل مدیریتی خود به مدیران وبلاگ‌های تجاری این امکان را می‌دهد که تمام تراکنش‌های انجام شده‌ در کسب و کار خود را بر اساس زمان‌بندی دلخواه رصد کنند. این گزارش‌های طبقه‌بندی شده در نهایت می‌توانند به یک آنالیز فروش استاندارد ختم شده و مدیران وبلاگ‌ها را به نقاط ضعف و قوت فعالیت‌شان آگاه نمایند.

تسهیم: دیگر قابلیت برجسته در پنل مدیریتی لینک پرداخت، امکان تسهیم خودکار وجوه واریزی است. اگر گردانندگان و ذی‌نفعان یک وبلاگ تجاری بیش از یک نفر باشند، قابلیت تسهیم، به مدیر وبلاگ کمک می‌کند، سهم هر یک از شرکاء را بر اساس قراردادی هوشمند و به صورت خودکار به حساب او واریز نماید.

چگونه وبلاگ را به لینک پرداخت مجهز کنیم؟

برای اتصال وبلاگ تجاری به لینک پرداخت کار ساده‌ای در پیش خواهید داشت. در واقع کافی است که لینک پرداختی که از یک شرکت پرداخت‌یار دریافت کرده‌اید، کپی کرده و در قسمتی از وبلاگ‌تان که محصولات را بارگذاری نموده‌اید، قرار بدهید. البته به خاطر داشته باشید که پیش از آن می‌توانید یک دکمه‌ی پرداخت نیز در وبلاگ‌تان طراحی کنید که در واقع مشتری را از طریق لینک به صفحه‌ی پرداخت هدایت نماید.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی استفاده از لینک پرداخت در وبلاگ تجاری این است که شما می‌توانید، در ازای هر یک از محصولات موجود در وبلاگ خودتان، یک لینک پرداخت ویژه بسازید و در کنار آن محصول در وبلاگ قرار دهید. در واقع شما در ساختن لینک پرداخت از نظر تعداد هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

برای اتصال لینک پرداخت به صفحه‌ی وبلاگ خودتان باید ابتدا به بخش میزکار وبلاگ مراجعه کنید. سپس در بخش محتوایی که خدمات خود را به مخاطبان معرفی کرده‌اید ویرایش کنید؛ در واقع باید در آن قسمتی که نوشته شده آیا می‌خواهید کاربر به سمت درگاه پرداخت منتقل شود، لینک پرداخت خود را ثبت کنید.

برای ایجاد وجهه‌ای حرفه‌ای‌تر در وبلاگ خودتان و در نهایت جذب اعتماد مشتریان، می‌توانید از عنوان‌های پرداخت آنلاین یا ورود به صفحه‌ی پرداخت و امثال آن‌ها استفاده کنید. به منظور ساده‌تر شدن عملکرد لینک پرداخت برای مخاطبان وبلاگ‌تان می‌توانید از دکمه به‌صورت HTML نیز استفاده نمایید.

درگاه پرداخت2

چگونه درگاه پرداخت دریافت کنیم؟

برای دریافت درگاه پرداخت ابتدا باید از میان شرکت‌های پرداخت‌یار معتبری که وجود دارند، یکی را انتخاب کرده و با مراجعه به سایت شرکت‌ مورد نظر درخواست دریافت لینک پرداخت را ثبت نمایید. برای این منظور باید مراحل زیرا را پشت سر بگذارید:

فرم ثبت درخواست، شامل مشخصات شخصی و شماره‌ی تماس و نشانی ایمیل خودتان را تکمیل و ثبت کنید

از بخش کاربرد درگاه، موارد دیگر/وبلاگ را انتخاب نمایید. کارت ملی خودتان را آپلود نمایید و در نهایت بر روی دکمه‌ی ثبت کلیک کنید.

در این مرحله و پس از این که فرم درخواست را ثبت نمودید، باید در انتظار بررسی کارشناسان شرکت بمانید. معمولا این فرآیند کم‌تر از یک روز کاری زمان خواهد برد و در صورت تایید اطلاعات، از شرکت مورد نظر با شما تماس گرفته خواهد شد تا فرآیند احراز هویت انجام شود.

پس از انجام احراز هویت لینک پرداخت به شما تعلق خواهد گرفت و شما می‌توانید برای هر محصول خود یک لینک پرداخت جداگانه ایجاد کنید.

یک توصیه‌ی مهم در ساختن لینک پرداخت این است که هنگام ایجاد لینک برای هر محصول، اطلاعات قیمت، نام محصول و توضیحاتی مختصر درباره‌ی محصول را بیان کنید. این اطلاعات سبب می‌شود، مشتریان وبلاگ شما در تکمیل فرآیند خرید خود، اولاً اعتماد بیش‌تری داشته باشند و ثانیا انتخاب بهینه‌ای انجام بدهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1