کاهش ۸درصدی خطای پذیرندگی در شبکه شاپرک

عملکرد شرکت های پرداخت الکترونیک در دی ماه چگونه بوده است؟

بر اساس گزارش دی ماه شاپرک، شرکت “سپ” با سهم 21/15درصدی همچنان جایگاه اول تعداد تراکنش ها را به خود اختصاص داده است. همچنین سهم به پرداخت ملت از مبلغ تراکنش ها نیز 19/52درصد بوده است. همچنین عملکرد این شرکت ها سبب کاهش 8/46درصدی در خطای پذیرندگی شبکه شاپرک شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بررسی ها نشان می دهد، در دی ماه سال جاری شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” با سهم 21/15درصدی همچنان جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. در مولفه‌ی سهم مبلغی نیز همانند گذشته شرکت “به‌پرداخت ملت” با اختصاص سهم 19/52درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

اختلاف سهم مبلغی اين دو شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” حدود 2 درصد است.

تعداد تراكنش

 

مبلغ تراكنش

“سهم شرکت‌های PSP از بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش”

شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” در دی ماه با پوشش 20/91درصد از بازار تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی، همانند ماه گذشته بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. شرکت “آسان پرداخت پرشین” با کسب 41/96درصد از سهم بازار تراکنش‌های اینترنتی، به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی خدمات به بیشترین تعداد تراکنش‌های مذکور محسوب می‌شود. شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” با پوشش 35/82درصدی از سهم تعدادی
تراکنش‌های موبایلی با پیشی گرفتن از شرکت “به پرداخت ملت” به‌عنوان دارنده‌ی بالاترین سهم در بازار تراکنش‌های موبایلی شناخته شده است.

ابزار پذيرش

بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی با 0/23درصد افزایش به شرکت “تجارت الکترونیک پارسیان” تعلق دارد. این شرکت با رقم 7/99درصد کاهش، بیشترین اختلاف بین
سهم تعدادی تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی ر ا نیز به خود اختصاص داده است. شرکت “پرداخت الکترونیک سامان ” با 0/67درصد افزایش، بالاترین اختلاف را بین سهم تعدادی تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی نشان می‌دهد.

ابزار پذيرش2

در این ماه همچنان شرکت “به‌پرداخت ملت” با پوشش 18/54درصدی از مبالغ بازار کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. از سویی دیگر شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” در دی ماه با رقمی معادل 36/42درصد بخش قابل توجهی از بازار مبلغی تراکنش‌های اینترنتی را کسب نموده است. این شرکت در ابزار پذیرش موبایلی نیز با پوشش 40/55درصدی، سهم عمده‌ای از بازار مبلغی تراکنش‌های این ابزار را پشتیبانی می‌نماید.

مبلغ تراكنش2

بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی نسبت به ماه گذشته با افزایش 0/30درصدی به شرکت “پرداخت الکترونیک پاسارگاد” تعلق دارد. شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” با 6/84درصد کاهش بیشترین اختلا ف در مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی را داشته است.

شرکت “کارت اعتباری ایران کیش” در ابزار پذیرش موبایلی با افزایش 0/74درصدی، بالاترین تفاضل را نشان می‌دهد.

ابزرا پذيرش3

“سهم شرکت‌های PSP از بازار تراکنش‌های هر سرویس”

شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” با پوشش 21/17درصد از بازار تراکنش‌های خرید، در این ماه نیز بالاترین سهم را به خود اختصاص داده است. شرکت “به‌پرداخت ملت” در حوزه تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ با در اختیار داشتن 23/91درصد از بازار تراکنش‌های فوق، همچنان بیشترین سهم را دارد.

در این ماه شرکت “تجارت الکترونیک پارسیان” با کسب 17/96درصد از سهم بازار تراکنش‌های مانده‌گیری، به بالاترین حجم از این گونه تراکنش‌ها خدمت ارائه می‌دهد.

مانده گيري

بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش‌های خرید در ماه دی نسبت به ماه پیشین با 0/34درصد افزایش در شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” گزارش شده است. در سرویس پرداخت قبض و خرید شارژ بیشترین
اختلاف در مولفه‌ی سهم تعدادی با 0/35درصد کاهش در “آسان پرداخت پرشین” مشاهده می‌گردد. شرکت “پرداخت الکترونیک پاسارگاد” در تراکنش‌های مانده‌گیری افزایش 0/34درصدی تجربه کرده و بالاترین تفاضل را در سهم تعدادی این دسته از تراکنش‌ها، به خود اختصاص داده است.

تعداد تراكنش4

در دی ماه شرکت “به‌پرداخت ملت” با پوشش 19/62درصد از بازار تراکنش‌های خرید، بالاترین دارنده‌ی سهم مبلغی تراکنش‌های مذکور محسوب می‌گردد. در تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ دی ماه، شرکت
“آسان پرداخت پرشین” با سهم مبلغی 15/20درصدی بیشترین سهم مبلغی این نوع از تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده است.

مبلغ تراكنش5

بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش‌های خرید در دی ماه و ماه گذشته با رقمی برابر با 0/67درصد کاهش در شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” گزارش شده است. بیشترین اختلاف این شاخص در تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ با کاهش 3/57درصدی، در شرکت “پرداخت الکترونیک سپهر” مشاهده می‌شود.

آمار پرداخت قبض

“بررسی عملكرد شرکت‌های PSP در تعداد خطاهای تراکنش‌ها”

در ماه دی شرکت “تجارت الکترونیک پارسیان”، با رقمی برابر با 0/021درصد، بهترین عملکرد از منظر نسبت خطای پذیرندگی به مجموع تراکنش‌ها را در میان سایر شرکت‌ها داشته است. در مقابل شرکت “الکترونیک کارت دماوند” با کسب رقم 1/651درصد بالاترین عدد شاخص مذکور را به خود اختصاص داده است.

در ماه جاری عملکرد برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت به‌ویژه شرکت “تجارت الکترونیک پارسیان” به‌گونه‌ای بوده که سبب کاهش 8/46درصدی در خطای پذیرندگی شبکه شده است.

خطاي پذيرندگي

در مقایسه ماهانه عملکرد این شرکت‌ها ملاحظه می‌شود که بیشترین کاهش در نسبت خطای پذیرندگی به کل تراکنش‌ها (عملکرد مثبت)، با رقمی برابر با 0/124درصد در شرکت “پرداخت نوین آرین” رخ داده است.
همچنین شرکت “فراپردازان آروند امید” با رقم 0/306درصد افزایش، بیشترین افزایش را نسبت به سایر شرکت‌ها در این شاخص تجربه کرده است.

خطاي پذيرندگي2

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  83  =  87