پیش بینی قیمت دلار امروز ۱۲ بهمن | ریزش دلار و ترس خریداران

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته ریزش کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار ارز تهران روز گذشته شاهد کاهش قیمت دلار بود.  این اسکناس آمریکایی دیروز با 140 تومان افت قیمت کانال 28 هزار تومان را از دست داد و بر روی 27 هزار و 980 تومان قرار گرفت. برخی از معامله گران معتقدند این کاهش قیمت دلار می تواند ناشی از اخبار مثبت مذاکرات برجام باشد که از وین به سوی تهران ارسال می شود. 

مقاومت معامله گران در بازار دلار

از نظر برخی از تحلیلگران روز گذشته معامله گران با خریدهای خود در مقابل افت قیمت دلار  به زیر سطح 27 هزار و 800 تومان مقاومت کردند. چنین حمایتی موجب شد که شیب کاهشی دلار کمتر شود.

خریداران دلار ترسیدند

تحلیلگران معتقدند که اگر قیمت دلار امروز سه شنبه 12 بهمن بالای 27 هزار و 800 تومان باقی بماند همین امر می تواند باعث ورود خریداران جدیدی به بازار  ارز شود. البته از طرفی هم خریداران از شروع دور جدیدی مذاکرت  وین می ترسند.. ترس خریداران دلار از این است که با شروع دور جدید مذاکرات وین ، بخشی از معامله گران به صورت هیجانی در موقعیت فروش قرار بگیرند. دیروز نیز همین خبر احتمال شروع دوباره مذاکرات در هفته جاری بود که دلار را در مسیر نزولی قرار داد.

به باور معامله گران دلار در صورتی که در ابتدای روز سه شنبه اسکناس آمریکایی بتواند خود را بالای سطح 27 هزار و 800 تومان نگه دارد،‌ به تدریج خریداران جدیدی وارد بازار خواهند شد.

اما معامله گران بازار دلار امروز سه شنبه 12 بهمن 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی 7 هزار و 620  تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز  دوشنبه ثابت بود.  بنابراین  از کانال پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم سیگنال صعود یا نزول مخابره نشد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب  بر روی 27 هزار و 900  تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب 240  تومان ریزش کرده بود. در معاملات پشت خطی یکشنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی 28 هزار 140 تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه  12 بهمن  1400 را   نزولی پیش بینی کرده اند

پیش بینی  قیمت دلار  از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار   27 هزار و 430 تومان بود  که نسبت به قیمت یکشنبه شب   230  تومان ارزان شده بود. یکشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 27 هزار و 660  تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال   کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  سه شنبه 12  بهمن ارزان می شود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  7