در تغییر مدیران متخلف بانکی درنگ نکنید

وزیر اقتصاد در جمع مدیران بانکی تاکید کرده بود که در صورتی که مدیر بانکی از اجرای بخشنامه جدید اعطای تسهیلات خُرد امتناع کرد در تغییر آن مدیران متخلف بانکی درنگ نکنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، احسان خاندوزی، با تاکید براجرای بخشنامه اعطای تسهیلات خرد به مردم بدون ضامن و براساس اعتبارسنجی، گفت: پس از ابلاغ مصوبات هیچ بهانه‌ای از مدیران متخلف بانکی پذیرفته نخواهد شد. تلاش کنیم خدمت گیرندگان شبکه بانکی، اراده تغییر در شبکه بانکی را احساس کنند.

وی با بیان اینکه دو راه برای اصلاح نظام بانکی داریم، افزود: نخست ادامه مسیر قبلی است که مقصد آن چیزی متفاوت از وضع نامطلوب امروز نخواهد بود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: راه دوم استفاده از ابتکارات و ابزارهای نوین است و کلیدواژه این رویکرد، مسیر تحولی است که نقطه شروع تحول بانکی باشد. پیام من این است که بیایید دست به دست هم بدهیم تا خدمت گیرندگان شبکه بانکی، این اراده تغییر در شبکه بانکی را احساس کنند.

وی با بیان اینکه مدیران بانکی افسران نظام مالی کشور و به تعبیر رئیس جمهور امنای کشور هستند که باید تحول بانکی را پیش ببرند، گفت: سهم این مدیران به اندازه همه بخش های دیگر است که می‌تواند ۱۴۰۱ متفاوتی رقم بزند.

خاندوزی، با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر پرداخت سهل وام‌ها خرد به مردم و خطاب به مدیران بانکی دولتی، ادامه داد: اگر در شبکه بانکی مشتریان خوش‌حسابی هستند، باید بتوانند به راحتی تسهیلات بگیرند. این مشتریان کمترین ریسک بازپرداخت را دارند و باید مشکلی در دریافت وام نداشته باشند.

شب گذشته در فضای مجازی خبر برکناری مدیر متخلف بانک دولتی به دلیل عدم اجرای بخشنامه جدید اعطای تسهیلات خرُد به متقاضیان منتشر شده، اما تاکنون مسئولان وزارت اقتصاد آماری از برخورد با متخلفان ارائه نکردند.

وی افزود: از همه مدیران بانکی می‌خواهم بخشنامه بانک خود را در سایت شان بارگذاری کنند تا مردم ببینند تا مردم جزئیات و حتی کمبودها را ببینند.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: حتما شیوه نظارت و اعتراض به عملکرد شعب در سایت بانک درج شود تا مردم بتوانند مشکل خود را برای مطالبه ضامن اظهار کنند و تلاش کنید ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده شود، اگر مشکل حل نشد در تغییر مدیران متخلف بانکی شعب درنگ نکنید.

بخشنامه اعطای وام بدون ضامن از ۹ بهمن به تمام شعب بانکی ابلاغ و با دستور وزیر اقتصاد لازم اجرا شد، وزیر اقتصاد در جمع مدیران بانکی تاکید کرده بود که در صورتی که مدیران بانکی از اجرای بخشنامه جدید اعطای تسهیلات خُرد امتناع کرد در تغییر آن مدیران متخلف بانکی درنگ نکنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1