کاربردها و مزایای درگاه پرداخت برای فروشگاه‌های تلگرامی

اگر کسب و کار اینترنتی دارید که دارای وب‌سایت نیست و تمرکز فعالیت تجاری شما در شبکه‌های اجتماعی مانند ‌کانال‌های تلگرامی است، برای اتصال به شبکه‌ی پرداخت آنلاین، باید از درگاه پرداخت استفاده کنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اکنون دیگر تنها وب‌سایت‌ها فضای انحصاری تجارت الکترونیک محسوب نمی‌شوند. شبکه‌های اجتماعی نیز با تمام پتانسیل‌های خودشان در این عرصه وارد شده و به صورت مکمل وب‌سایت‌ها و یا کاملا مستقل، محل ارائه‌ی محصولات و خدمات برندهای مختلف هستند.

با این وصف اگر کسب و کار اینترنتی دارید که دارای وب‌سایت نیست و تمرکز فعالیت تجاری شما در شبکه‌های اجتماعی مانند ‌کانال‌های تلگرامی است، برای اتصال به شبکه‌ی پرداخت آنلاین، باید از درگاه پرداخت استفاده کنید.

لینک پرداخت بهترین و کاربردی‌ترین گزینه برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فروشگاه‌های فعال در تلگرام است. برای داشتن درگاه پرداخت به صورت لینک، نیاز است از خدمات شرکت های پرداخت مانند رایان پی، استفاده نمایید.

لینک پرداخت چیست؟

 

لینک پرداخت در واقع لینک کوتاه شده‌ای است که صاحبان کسب و کارها را به یک درگاه بانکی با نام فروشگاه یا برند خودشان متصل می‌کند. در این صورت فروشندگان می‌توانند در انتهای فرآیند خرید مشتریان‌شان، لینک پرداخت را برای آن‌ها ارسال نمایند.

توجه کنید که برای داشتن لینک پرداخت نیازی به داشتن وب‌سایت وجود ندارد و برای نمونه صاحبان کسب و کارهای فعال در تلگرام نیز می‌توانند از ویژگی‌های این روش پرداخت آنلاین بهره ببرند.

سازکار این روش نیز به این صورت است که شما به عنوان فروشنده، پس از این‌که مشتری کالای مورد نظرش را انتخاب کرد، لینک پرداخت را در همان فضای پروفایل تلگرام برای او ارسال خواهید نمود. آن‌گاه مشتری با لمس لینک پرداخت، وارد صفحه‌ی اصلی درگاه اینترنتی شده و عملیات واریز وجه را به سادگی و در فرآیندی امن و سریع به انجام خواهد رساند.

درگاه پرداخت

لینک پرداخت چه مزایایی برای کسب و کار تلگرامی شما دارد؟

اصولا استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در تمام اشکالش، مزایای بسیاری برای انواع کسب و کارها، به ویژه کسب و کارهای فعال در بستر شبکه‌های اجتماعی دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از لینک پرداخت برای کسب و کارهای تلگرامی می‌پردازیم.

سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت روزانه

از جمله دغدغه‌های برجسته‌ی صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، اکنون سقف مبلغ تراکنش روزانه است. برفرض اگر شما فروشگاهی تلگرامی دارید و محصولات متنوعی می‌فروشید، اتصال کانال تلگرام شما به  آنلاین، از طریق دریافت لینک پرداخت، این امکان را برای مشتریان‌تان فراهم می‌کند که هر روز تا سقف ۵۰ میلیون تومان از هر کارت اعتباری متصل به شبکه‌ی شتاب، برای شما واریزی داشته باشند. در حقیقت لینک پرداخت، دغدغه‌ی سقف کوتاه پرداخت در عملیات کارت به کارت را تا حد زیادی برطرف نموده است.

مدیریت دقیق تراکنش‌ها

لینک پرداخت دارای یک پنل مدیریتی است ‌که به قاعده در این پنل مدیریتی، این امکان برای شما فراهم است تا تمام تراکنش‌ها را بر اساس نوع محصول، مبلغ محصول، زمان انجام تراکنش و نام پرداخت کننده، دسته‌بندی نمایید. بنابراین برای پیگیری واریز وجوه نیازی به چک کردن تراکنش‌ها از حساب بانکی خود و دریافت فیش واریزی نخواهید بود.

طبقه‌بندی حرفه‌ای محصولات

سازکار لینک پرداخت، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای هر کالا یا محصولی یک لینک‌ پرداخت منحصربفرد بسازید. بنابراین به کمک این لینک پرداخت مخصوص، میزان فروش آن محصول، تعداد موجودی و قیمت آن را تعیین و به صورت مدونی رصد خواهید نمود. بنابراین چنانچه مشتری هر کدام از محصولات شما را سفارش بدهد، می‌توانید از این طریق به سرعت به تمام اطلاعات دسترسی داشته و درخواست مشتری را بررسی نمایید. آن‌گاه در صورت موجود بودن کالا، لینک پرداخت اختصاصی کالای مورد نظر را به همراه فاکتور آنلاین برای او ارسال نمایید.

ثبت لینک در بیو با نام برند

فروشگاه‌های فعال در تلگرام علاوه‌بر این‌که می‌توانند به صورت جداگانه برای هر محصول لینک پرداخت ویژه‌ای را برای مشتریان ارسال کنند، این امکان را نیز دارند که لینک پرداخت فروشگاه خود را با ثبت نام برند و یا نام فروشگاه در قسمت بیو کانال تلگرام قرار داده تا مشتریان در هنگام خرید محصول، به سادگی به لینک پرداخت دسترسی داشته باشند. این سازکار می‌تواند در نهایت به افزایش فروش محصولات کانال تلگرامی شما نیز منتج گردد.

ایجاد بانک اطلاعات مشتری

استفاده از درگاه پرداخت در تمام اشکالش، این امکان را برای کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام نیز فراهم می‌کند که در صورت دلخواه، اطلاعات تماس مشتری، شامل شماره‌ی تماس و نشانی ایمیل را از او دریافت کنند. این بانک اطلاعات مشتری برای کسب و کارهای اینترنتی و به ویژه در حوزه‌ی تبلیغات، از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند سبب‌ساز ایجاد ارتباطی سازنده میان فروشندگان و مشتریان‌شان شود.

 تسهیم وجوه واریزی

اگر فرض را بر این بگذاریم که یک فروشگاه تلگرامی دارای شرکاء مختلفی است که در تمام واریزی‌ها ذی‌نفع هستند، نیاز به فرآیند حسابداری برای تفکیک سهم‌ هر کدام از شرکاء وجود خواهد داشت. این کار اصولا مستلزم صرف وقت و هزینه‌ است. اما استفاده از لینک پرداخت با توجه به قابلیت تسهیم وجوه واریزی که در پنل مدیریتی دارد، می‌تواند این زمان و هزینه را به حداقل برساند. در واقع قابلیت تسهیم لینک پرداخت، این امکان را فراهم می‌کند که شما بر اساس قراردادی هوشمند و قابل تنظیم، سهم هر یک از شرکاء را از وجوه واریزی به صورت جداگانه و خودکار به حساب هر یک از آن‌ها واریز نمایید.

چگونه برای تلگرام لینک پرداخت دریافت کنیم؟

همان‌طور که گفته شد، کانال‌های تلگرامی برای اتصال به شبکه‌ی پرداخت کشور، می‌توانند از لینک پرداخت استفاده کنند. استفاده لینک پرداخت با توجه به قابلیت‌هایی که دارد نه تنها به جذب مخاطب بیش‌تر و اعتمادسازی پیرامون برندها کمک خواهد کرد، بلکه در نهایت، سطح کسب و کارهای نوپا را نیز ارتقاء خواهد داد. با توجه به مزایای ذکر شده از این روش پرداخت نوین، اکنون یکی از راهکارهای موفقیت در کسب و کارهای فعال در تلگرام استفاده از روش درگاه پرداخت آنلاین است. با تمام این اوصاف به منظور دریافت درگاه پرداخت اینترنتی باید اقدامات زیر را انجام بدهید:

•    در گام اول درخواست دریافت لینک پرداخت را در سایت شرکت پرداخت‌یار مورد نظرتان (مثلا رایان پی) ثبت کنید.

•    سپس مدارک مورد نیاز را ارائه به طور کامل ارائه بدهید.

•    آنگاه در گام بعدی باید از مرحله‌ی احراز هویت عبور کنید.

•    پس از آنکه احراز هویت انجام شد، ویژگی‌های کسب و کارتان توسط کارشناسان شرکت پرداخت‌یار بررسی می‌گردد.

•    دست‌آخر نیز در صورت تایید اصالت شرکت و کسب و کارتان، طی ۲۴ ساعت اطلاعات لینک پرداخت را دریافت خواهید نمود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  39  =  44