ورود انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر به غیرقانونی بودن اینماد

الزام اینماد از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها برداشته شد

دبیر انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر گفت: در خصوص بحث اینماد و ایجاد موانع قانونی اخذ مجوز فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، انجمن با مکاتبات و ایجاد جلسات با وزارت اقتصاد و مجلس و سایر دستگاه‌های ذیربط به نتایج موثری در این زمینه رسید و الزام آن از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه فناوری های نوین؛ یونس حمیدی،دبیر انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر با ابزار خرسندی از تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان و پیگیری های صورت گرفته از سوی این انجمن برای تصویب این طرح گفت: «طرح جهش تولید دانش بنیان» از سال گذشته استارت آن زده شد و پس از بررسی طرح اولیه، ضرورت ورود انجمن و طرح پیشنهادات احساس شد. در این راستا انجمن با ورود و ارائه پیشنهادات تخصصی مجلس را در تصویب طرح جهش دانش بنیان همراهی کرد.

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در بحث صندوق های خطرپذیر توسط این انجمن افزود: طرح جهش تولید دانش بنیان در ابتدای امر مباحث صندوق های خطرپذیر را در خود نداشت که با ورود انجمن و ارائه پیشنهادات این موارد به طرح اضافه شد که در تصویب نهایی طرح جهش تولید دانش بنیان نیز آمده است.

ورود پرقدرت انجمن به جهش تولید دانش بنیان

دبیر انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر با مرور برخی تغییرات دورنی صورت گرفته در مجمع مهرماه این انجمن خاطرنشان کرد:مهرماه گذشته مجمع انجمن برگزار شد و موضوعاتی همچون تعیین اعضای هیات مدیره دوره پنجم و اصلاحات اساسنامه و تمدید مجوز و چند مورد دیگر بررسی و تصویب شد.

یونس حمیدی

حمیدی ارائه سه پیشنهاد مهم این انجمن پس از تغییرات در خصوص طرح جهش تولید دانش بنیان را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: اعطای مشوق های مالیاتی، ارتقاع جایگاه قانونی ضمانت نامه ها و افزایش اعتبار تسهیلات اعطایی صندوق های پژوهش و فناوری از محورهایی بود که انجمن با طرح پیشنهادات تخصصی و ارائه استدلال در این زمینه نمایندگان محترم مجلس را نسبت به تصویب این پیشنهادات قانع کرد.

الزام اینماد از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها برداشته شد

حمیدی با تاکید بر ضرورت ورود انجمن به موارد بازدارنده از حرکت شرکت های دانش بنیان و فناور گفت:یکی از این موارد بحث اینماد و ایجاد موانع قانونی اخذ مجوز فعالیت شرکت های دانش بنیان بوده است؛ در این خصوص انجمن با مکاتبات و ایجاد جلسات با وزارت اقتصاد و مجلس و سایر دستگاههای ذیربط به نتایج موثری در این زمینه رسید و الزام آن از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها برداشته شد.

دبیر انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر ورود انجمن برای جلوگیری از تصویب «طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی» را از دیگر تلاش های موثر این انجمن ارزیابی کرد و افزود: این طرح که با دو فوریت به مجلس ارائه شد که با هوشمندی انجمن از دستور کار مجلس کنار رفت؛ چراکه تصویب این طرح با وجود این که با هدف جلوگیری از تعطیلی کارخانجات بود، نتیجه ای جز کناره گیری بانکها از تامین مالی واحدهای تولیدی در پی نداشت که با ارائه استدلال های انجمن این طرح کنار گذاشته شد.

گفتنی است نشست سالیانه انجمن صندوق های خطرپذیر صبح صبح امروز پنجشنبه 7 بهمن 1400 با حضور هیات مدیره این انجمن و مدیران صندوق های خطرپذیر همزمان با نخستین روز از رویداد پردیس سامیت در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  6  =