پایان نیمکت نشینی اپل در بازی پرداخت

آیفون با لباس NFC وارد می شود

اپل در حال توسعه ویژگی پرداخت بدون تماس است تا به کاربران آیفون اجازه دهد بدون نیاز به هیچ سخت افزار اضافی دیگری، پرداخت‌های مربوط به کارت اعتباری خود را احتمالا از طریق فناوری NFC انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حال حاضر، کسب و کارهای کوچکی که مایل به پذیرش پرداخت با استفاده از آیفون هستند، باید از سخت افزار خارجی و شخص ثالث بهره ببرند که اغلب شرکت خدمات مالی Square آن‌ها را تامین می‌کند و چندین پایانه پرداخت را در اختیار دستگاه‌های آیفون و آیپد قرار می‌دهد.

غول فناوری مستقر در کوپرتینو اکنون قصد دارد با استفاده از تراشه NFC گوشی‌های آیفون، سیستم پرداخت بدون تماس یا Tap to Pay را در اختیار دستگاه‌های خود قرار داده و با این کار استفاده از سخت‌افزار Square را کنار بگذارد.

قابلیت پرداخت بدون تماس به آیفون خواهد آمد

با این وجود، کسب و کارهای کوچک می‌توانند بدون نیاز به هیچ سخت افزار خارجی، پرداخت‌های خود را انجام دهند و برای انجام این کار تنها نیاز داشته باشند تا کارت اعتباری خود را به آیفون نزدیک کنند.

همچنین ظاهرا این ویژگی با سامانه پرداخت این شرکت یعنی «اپل پی» نیز کار می‌کند تا کاربران برای انجام پرداخت، تنها نیاز داشته باشند تا آیفون‌ها خود را به یکدیگر نزدیک کنند.

همانطور که در این گزارش آمده، غول فناوری از حدود سال 2020 در حال کار روی این ویژگی جدید بوده و در آن زمان حدود 100 میلیون دلار به یک استارتاپ کانادایی به نام Mobeewave پرداخت کرده تا این فناوری را برای گوشی‌های آیفون توسعه دهد.

اپل احتمالا در ماه‌های آینده با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید این ویژگی را در دسترس گوشی‌های خود قرار دهد.

در همین حال انتظار می‌رود تا این شرکت اولین نسخه بتا iOS 15.4 را در آینده نزدیک و احتمالا اوایل بهار منتشر کند.

در نهایت باید اشاره کرد که اپل اولین شرکتی محسوب نمی‌شود که از فناوری پرداخت Mobeewave بهره می‌برد.

سامسونگ نیز با همکاری همین شرکت، از سال 2019 پرداخت از طریق کارت اعتباری به همین روش را به دستگاه‌های خود آورده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  +    =  93